Hitel, munkahely, árak: ezen aggódik a magyar

A magyar fogyasztók közül a legtöbben a hitelek miatt aggódnak, többen, mint az emelkedő élelmiszerárak, vagy a munkahelyek biztonsága miatt - derül ki a Nielsen piackutató vállalat nemzetközi felméréséből.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hitel tavaly még csak az ötödik helyen állt a magyar fogyasztóknál a legtöbb gondot okozó tényezők listáján, s az idén ugrott az első helyre. A második helyen az élelmiszerárak növekedése és a munkahelyek biztonsága áll, egyaránt 13 százalékos említéssel. Szorosan utánuk a gazdasági helyzet következik, amely a magyar fogyasztók 12 százalékát nyugtalanítja, ugyanannyi, mint az energiaszámlák egyre nagyobb összege - közölte a piackutató vállalat.

Azok aránya, akiknek az élelmiszerárak emelkedése jelenti a legnagyobb gondot a következő hat hónap során, több mint négyszeresére nőtt Magyarországon. A Nielsen tavalyi első negyedévi felmérésekor az élelmiszerek drágulása 3 százalékos említéssel még a kilencedik helyen állt, onnan került 13 százalékkal - ez megfelel a globális átlagnak - a második helyre. 

Négy évig a munkhelyek miatt

A munkahelyek biztonsága négy éven keresztül az első helyen állt a fő gondok között, így tavaly is (16 százalék), a gyerekek neveltetése és biztonsága, valamint a növekvő energiaszámlák (14-14) előtt.  Globálisan az élelmiszer drágulása miatt aggódók átlagos aránya a tavalyi 5-ről 13 százalékra nőtt, ezzel megelőzi a korábban élen álló gazdasági helyzetet, amelyet legutóbb a válaszadók 11 százaléka említett. Utána következik a munka és magánélet egyensúlya 9, a növekvő üzemanyagár, az egészség, továbbá a munkahelyek biztonsága 8-8 százalékkal.

Figyelemre méltó, hogy a hiteleket Európában csak Magyarországon nevezték legnagyobb arányban fő problémájuknak a megkérdezett fogyasztók. Magyarországhoz hasonlóan 16 százalék a mutató Romániában és Írországban is, de az előbbiben a munkahelyek biztonságát a válaszadók 23, míg az utóbbiban a gazdasági helyzetet 22 százalék nevezte meg. Néhány európai országban kimagaslóan sok fogyasztó aggódik a növekvő élelmiszerárak miatt: Lengyelországban 21 százalék, Ukrajnában 16, Észtországban és Litvániában pedig 15 százalék.

Görögországban nagyon magas a munkahelyek biztonsága, illetve a gazdasági helyzet miatt aggódók aránya, 28, illetve 23 százalék. A franciáknál 20 százalék a háztartási energia árának emelkedésétől tart nagyon. Az üzemanyag drágulása Európában leginkább a briteket és a litvánokat (11 százalék) valamint a németeket (10 százalék) nyugtalanítja. Ausztriában a legtöbb válaszadónak egészsége okozza a fő gondot (11 százalék). A Nielsen online fogyasztói felmérésében 2011 első negyedévében 55 országban, több mint 28 ezer internet-használót kérdeztek meg.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo