És az nem tilos, ha a navigációt piszkáljuk 130-as tempónál?

2019. május 06. hétfő - 17:08 / piacesprofit.hu
  •    

A vezetés közben való telefonálás – legalábbis országúton – kevésbé veszélyes, mint ha ha a navigációt állítjuk be, eszünk, iszunk, vagy beszélgetünk, állapították meg amerikai kutatások.

A felmérések szerint teljesen indokolt, ha városi vezetésnél tilos a mobilok használata. Hosszú autópálya-szakaszokon azonban jóval kisebb a kockázat, sőt: a beszéd ébren tartja a a vezető figyelmét, és megóvhatja az elalvástól.

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

Nem kisebb kockázatot jelent ugyanakkor, ha vezetés közben kezeljük az autó „infotainment” rendszerét, ami megengedett. Amikor a vezető beállítja, módosítja a navigációs rendszert, rádióállomást, zenét keres, gombokat vagy ikonokat nyomogat a képernyőn, az legalább annyira elvonja a figyelmét, és veszélyesebb, mint a telefonálás.

Áll ez még a hangvezérléses rendszerekre is: a parancsok kiadása, az adott esetben többlépcsős folyamat erősen leköti a vezetőt, különösen az idősebbeket, így ugyancsak baleset-veszélyes.

A modern kor ittas vezetése a volán mögötti mobilozás
Tízből négyen használják az okostelefonjukat vezetés közben, közülük pedig minden ötödik ember üzeneteket és közösségi médiás bejegyzéseket is szokott írni az autóban – a többi közt ez derül ki az Aegon reprezentatív felméréséből. A kutatás szerint a sofőrök azt sem tudják helyesen, mit tilos, és mit szabad.

A vizsgálatok azt mutatták, hogy ha az Apple, illetve az Android rendszerű mobilokkal vezérlik az autók infotainment-rendszerét, az kevésbé téríti el a vezető figyelmét, mint a kocsiba épített programok.

(Forrás: The New York Times)

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor