Az Y generáció is jár boltba, de szeretne több élményt

Sokan gondolhatják a 18-35 évesekről, hogy a vásárlásnak csak az online formáját preferálják, ám ez a Cetelem Körkép eredményei szerint inkább az internetes és fizikai boltok egymás mellett élését tartják üdvözítőnek. Figyelemre méltó például, hogy az Y-ok 57 százalékának kifejezett örömet okoz, ha üzletben vásárolhat.

Talán meglepő, de az öncélú fogyasztás sem jellemző az Y-generációra: 73 százalékuk saját bevallása szerint inkább spórol, mint fogyaszt, miközben 76 százalékuk csak valóban hasznos dolgokra igyekszik költeni. Ami az egyes üzleteket illeti, a 18-35 éves korosztály 78 százaléka szívesen vesz ezt-azt élelmiszerüzletben, miközben a plázákat 74 százalékuk kedveli (utóbbiak elfogadottsága az összes megkérdezett körében 65 százalék).

A fiatal generáció emellett a márkafüggetlen üzleteket is szereti: a válaszadók 56 százaléka törekszik arra, hogy ilyen boltban vásároljon.

pixabay.com

Nem véletlenül áll az idei kutatás fókuszában az Y-generáció: ez az a korosztály, amely radikálisan írja felül a tipikus fogyasztói attitűdöket, ráadásul egyre nagyobb arányt képvisel a teljes fogyasztói társadalomban” – véli a Magyar Cetelem Bank elnök-vezérigazgatója. Szabó Péter hozzátette: „mivel olyan alapfogalmak nyernek egészen új értelmet esetükben, mint például a türelem, a pénzügyi szolgáltatók kénytelenek megoldásaikat az Y-ok türelemfelfogásához illeszteni.”

A bolt marad vagy átalakul

A fiatalok persze nem mindenben és nem feltétlenül ütnek el durván az átlagtól. Az online vásárlás súlya például egyáltalán nem növekszik akkora mértékben a 18-35 éveseknél, mint arra számítani lehetett: csupán 14 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy kulturális termékeket kizárólag neten vásárol, míg a technológiai termékeknél 9, a háztartási gépeknél pedig 8 százalékos az arány.

Kiszabadul az új generáció az aranykalitkából?
Mások a mai fiatal vezetők, mint a rendszerváltás után gyors karriert befutott szerencsés generáció képviselői? Mi a gyors karrier titka a mai világban? Számít a szülői háttér, a neveltetés, az iskolai eredmények? Mennyiben motiválja a vezetőket a pénz, a hatalom, a szeretet és az alkotás?

Az üzletekkel való digitális kapcsolat erősödik: az Y-generáció tagjainak több mint fele – 55 százaléka – követ valamilyen üzletet a közösségi médiában, és harmaduk közösségi médián keresztül kommunikál is az üzlettel.

Önmagában az, hogy a fiatalok többsége hosszú távon is számít a fizikai üzletek jelenlétére, nem jelenti azt, hogy mindennel elégedettek lennének. Negyven százalékuk kifogásolta például a hosszas várakozást és sorban állást, a nem teljes választékot (34 százalék), a nehéz megközelíthetőséget (28 százalék).

Mindezek fényében nem meglepő, hogy az Y-generáció tagjainak többsége gyökeres átalakulásokra számít a boltoknál: 72 százalékuk nyilatkozott így. Hosszabb nyitva tartást, különleges, esztétikus üzleteket, eredeti, máshol nem kapható termékeket, könnyű, gyors, megállás nélküli fizetést, valamint olyan szolgáltatásokat remélnek, amelyekkel szórakoztatóvá válik a vásárlás.

Személyre szabott ajánlatokat várnak tömegreklámok helyett: olyanokat, amelyek az üzletbe belépve, a mobiltelefonjukra érkeznek meg.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo