Autóteszt: Luxusutazás

2015. november 22. vasárnap - 16:00 / Demcsák Gergely
  •    

A BMW igyekszik minden piaci rést betölteni. Tavaly mutatta be fronthajtású egyterűjét, idén pedig elkészítette ennek a hétszemélyes változatát. Ez a 2-es Gran Tourer, amely tágas, sokoldalú és a márkára jellemző dinamikus vezetési élményt nyújt.

A 2-es sorozat második modelljeként tavaly a BMW piacra dobta a 2-es Active Tourert, a márka első egyterűjét, amely ráadásul elsőkerék-hajtást kapott. A kezdeti felzúdulást követően kiderült, a jármű így is agilis, kiválóan vezethető. Nem kellett sokat várni a folytatásra, megépült a hétszemélyes, hosszabb változat, a Gran Tourer. A kocsi hossza 455, tengelytávja pedig 278 centiméter. Hossza alapján még a kompakt kategóriába tartozik, szélessége azonban 1,8, magassága 1,6 méter, így két kategóriával nagyobb belteret kínál.

bmw

Kép:Demcsák Gergely

Az egyterűbe a tervezők némi sportosságot csempésztek: a lapos orr-résznél a széles vesék – ezek kerültek a fókuszba – alacsonyabban helyezkednek el, mint a fényszórók. Ez dinamikus hatású, akárcsak a középen kidomborított motorháztető. A magasan futó tetővonal, a nagyméretű ajtók és a függőleges Hofmeister-ív azonban már árulkodik a tágas beltérről. A precízen megrajzolt kontúrok és a hosszított ablakfelületek optikailag nyújtják a járművet.

Tesztautónk Luxury Line csomagos volt, aminek külső bizonyítéka a számos krómozott elem, az utastérben pedig a minőségi anyaghasználat. Az ajtókat kitárva megcsap a bőr illata; behuppanunk a perforált bőrborítású fotelekbe, és végigfuttatjuk kezünket a lakkozatlan fabetéteken. A műszerfalat elegáns kontrasztos varrás díszíti, a középkonzol színe pedig illeszkedik a kárpitéhoz. A légbeömlő rostélyok gyöngyházfényű krómbetéteket kaptak, az ajtóborításokban LED-es optikai szálak futnak. Döbbenetes luxus.

Adatok

Méretek (h, sz, m, ttáv): 4556/1800/1641/2780 mm

Lökettérfogat: 1995 cm3

Teljesítmény: 140 kW/190 LE 4000 ford./percnél

Nyomaték: 400 Nm 1750 ford./percnél

Gyorsulás 0–100 km/órára: 7,6 mp

Csúcssebesség: 218 km/óra

Fogyasztás (város/városon kívül/átlag): 5,7/4,7/5,1 l/100 km

Tesztfogyasztás: 6,6 l/100 km

Saját tömeg: 1640 kg

Üzemanyag: 61 liter

Csomagtér: 645/1905 liter

Alapár (220d xDrive Gran Tourer): 11 270 000 forint

A tesztautóba csaknem az összes ehhez a típushoz elérhető extrát bezsúfolták. A legfrissebb infotainment technikák és vezetői segédrendszerek egyszerre növelik a biztonságunkat és a kényelmünket. A 2-es Gran Tourer valóban az első prémium kompakt egyterű, amely olyan nívós, mint egy felsőkategóriás modell.

A 2-es Gran Tourer persze arra is tökéletes, amire kitalálták: családi és utazóautónak. Kompakt külső méretei ellenére óriási beltérrel és szintén hatalmas, 645-ről 805, illetve a hátsó üléstámlák lehajtásával egészen 1905 literig bővíthető csomagtartóval szolgál. A magas üléspozíció miatt a második sori lábtér bőséges: a 185 centiméter magas sofőr is beülhet maga mögé anélkül, hogy a térde nekinyomódna az üléstámlának. A padlóból kihajtható két leghátsó ülés szintén megfelelő méretű akár felnőttek számára is, lábtérről azonban csak abban az esetben beszélhetünk, ha a második sori üléseket előretoljuk.

Az összkerékhajtással és nyolcfokozatú automataváltóval felvértezett 220d Gran Tourer vezethetőségben is azt nyújtja, amit egy BMW-től elvárunk. 190 lóerős dízelmotorja civilizáltan, takarékosan teszi a dolgát, a gázpedál erélyes lenyomására azonban ellentmondást nem tűrően lódítja meg a karosszériát, sportautós gyorsulási és rugalmassági értékeket produkálva. A fantasztikus váltómű a blokk 400 newtonméteres nyomatékára épít, tehát feleslegesen nem kapcsol vissza, igyekszik az ideális fordulatszám-tartományban tartani a motort. A 220d xDrive Gran Tourer csendben, kényelemben falja a kilométereket, egyenes futása tökéletes, rugózása finom. Igényes modell tehetős fiatal családoknak.