Autóteszt: Hatásos belépő

A szakma az Év Autójának választotta az új Opel Astrát, megérdemelten. Az Opel mérnökei egy alapoktól újratervezett autót alkottak, ami szebb, tágasabb, és elődjénél élvezetesebben vezethető. Az egyliteres alapmotorral is zseniális.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az új Opel Astra K forradalmi változásokat hozott a típus történetében. Bár öt centiméterrel rövidebb elődjénél, tágasabb utasteret kínál, és – modelltől és felszereltségtől függően – akár 200 kilogrammal könnyebb, ami az egyliteres háromhengeres erőforrással szerelt változatnál különösen érvényesül. Tömeg szempontjából tehát a kategória élvonalába került, immár egy lapon említhető a Golffal és az A3-mal. Emellett nagyon szép autó. A dísztárcsákkal és halogénlámpákkal szerelt bázismodell is hatásos, a kompaktok többségénél látványosabb, atletikusabb megjelenésű. Elölről az átrajzolt, dupla keresztléces hűtőmaszkjáról és markáns fényszóróiról, oldalról a kilincsek magasságában futó karaktervonaláról és a fekete C oszlop révén lebegő hatású tetejétől válik emlékezetessé. A dizájnhoz illeszkedő szép vonalú hátsó lámpák LED-es kivitelben különösen lenyűgözőek.

Kép:PP/DemcsákGergely

Az autó hossza 4,37 méter, így öt centiméterrel rövidebb a J modellnél, és alacsonyabb is nála 2,5 centiméterrel. Ellenben 1,8 méternél is szélesebb, tengelytávja pedig bőséges. Elöl természetesen nagy a hely, és a hátsó lábtér is 35 milliméterrel nőtt: 185 centiméteres magasságommal bőven elfértem magam mögött, s az üléspad, illetve támla dőlésszöge is kényelmes. Fejtér is van bőven, ami a kupés tetővonalból elsőre nem következik. A csomagtér viszont csalódást okozott. A katalógusban feltüntetett 370 liter a nagyon magas padló miatt nem tűnik hihetőnek.

Adatok
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4370/1809/1485/2662 mm
  • Hengerűrtartalom: 998 cm3
  • Teljesítmény: 77 kW/105 LE 5000 ford./percnél
  • Nyomaték: 170 Nm 1800–4250 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 11,2 mp
  • Csúcssebesség: 200 km/óra
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 3,9/5,2/4,4 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km
  • Csomagtér: 370/1210 liter
  • Saját tömeg: 1273 kg
  • Üzemanyag: 48 liter
  • Alapár: 5 480 000 forint
  • Tesztautó ára: 6 151 000 forint
Remekbe szabott a vezetőhely, áttekinthető, rendezett és szép a műszerfal. Körös-körül jó minőségűek az anyagok, a műszerfal felső része kifejezetten puha, s a kevésbé elérhető részeken sem futunk bele kellemetlen, kopogós felületekbe. Kemény tömésűek és mindenhol támasztanak az ülések, jó fogású a kormány, prímán tenyérbe simul a váltógomb, s a magas minőségérzetben szerepet játszanak a kellemes tapintású, gumírozott gombok és kezelőszervek csakúgy, mint az ízléses dekorbetétek. Az Astra a kezelési koncepció tekintetében is nagyot lépett előre. Csak a legszükségesebb kapcsolókat és gombokat hagyták meg, az infotainment funkciók zömét az érintőképernyőre telepítették, ami jó grafikájú, gyors, egyszerűen kezelhető. A volán gombjaival a tempomat és a fedélzeti számítógép vezérelhető, és pillanatok alatt kitanulható. Egyetlen területbe lehet belekötni: nem alakítottak ki benne elegendő tárolóhelyet.

A Szentgotthárdon készülő, új generációs, egyliteres, háromhengeres turbómotorral szerelt változatot teszteltük, amely 105 lóerőt és 170 newtonméter nyomatékot mozgósít. Az 1,4 literes, 100 lovas szívó alapmotorral szemben számos előnnyel bír, de nagyon drága, 330 ezer forint a felára, a 125 lovas 1,4-es turbó viszont csupán 20 ezer forinttal kerül többe. Kiváló aggregát, háromhengeres motor sosem volt még ennyire csendes, finom járású és nyomatékos. Bámulatosan jól viszi az Astrát, amely az új architektúrának köszönhetően ebben a konfigurációban csupán 1273 kilogrammot nyom. A motornak körülbelül 1500-as fordulatszámtól van nyomatéka, amit sokáig, 4500-as fordulatszámig fenntart. Vibrációja gyakorlatilag nincs, és remekül szigetelték, jellegzetes hangja csak 5000-es fordulatszám körül jön elő. Könnyen pörög fel, és lendületesen gyorsítja az autót. Maradéktalanul megfelel a hétköznapokra. A hozzá társított ötfokozatú váltó is remek, pontosan és gyorsan kapcsolható, áttételei ideálisak.

Összességében az Astra élvezetesen vezethető autóvá vált. Rengeteg súlyfeleslegtől szabadult meg, mozgékony lett, és már az alapmotorokkal is jól megy. Továbbra is megkérik az árát: 4,85 millió forint a legolcsóbb, de egy élhető felszereltségűért már több mint hatmillió forintot kell fizetni.

Korábbi autótesztjeinkért kattintson ide, vagy látogasson el az Autoblog.hu oldalra!

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo