Autóteszt: fókuszban az erő

A forró ferde hátúak legikonikusabb képviselője a Ford Focus RS, amely a négyhengeres turbómotort kézi váltóval és összkerékhajtással párosítja. E rendszer az egyik legbiztonságosabb és legsokoldalúbb sportautót faragja az RS-ből.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Ford Focus RS új, harmadik nemzedékében soros négyhengeres turbómotor dolgozik, amely az előző generációkkal ellentétben immár mind a négy kereket hajtja. Ezzel új dimenzióba került az autó nyújtotta vezetési élmény. Az RS-ben a hátsó hajtómű két oldalán helyeztek el elektronikus vezérlésű tengelykapcsolókat, amelyek az első és hátsó tengely, valamint a két hátsó kerék közötti nyomatékmegosztást vezérlik. Például kanyarba befelé menet és kifelé jövet eltérő nyomaték jut a két hátsó kerékre. A dinamikus nyomatékelosztás e rendszere drámai mértékben javítja az irányíthatóságot és a stabilitást.

Az okos összkerékhajtás, az 1,6 tonnás önsúly, a kiváló súlyelosztás és az Öhlins-felfüggesztés révén a legzordabb téli időjárásban, csúszós utakon is fölényesen, biztonságosan közlekedik. De ha a fizika határait átlépve esetleg mégis alulkormányzottá válna, gázadásra azonnal összeszedhető, és irányba állítható.

Kép:Demcsák Gergely

A vezető négyféle üzemmód közül választhat. Mindegyik egyedi módon hangolja át az összkerékhajtás, a lengéscsillapító-vezérlés és az elektronikus stabilitásvezérlés beállításait, a kormánymű és a gázpedál reakcióit, illetve a kipufogó hangzását. Normál módban is kifejezetten kemény a futómű, érzékletes a kormányzás, és a kipufogó szépen duruzsol. Sportmódban megélénkül a gázreakció, 3000-4000-es fordulatszám között a kipufogó durrogással nyugtázza a gázelvételt, ami igen lelkesítően hat a pilótára és utasaira. A Track, azaz versenypályás üzemmód kiiktat minden elektronikus őrt, és a Focus RS kihozhatja magából a maximumot. De az RS ilyenkor is sziklaszilárd, a gyakorlatlan pilótákat sem ijeszti meg.

Ford Focus RS
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4390/1823/1472/2647 mm
  • Hengerűrtartalom: 2261 cm3
  • Teljesítmény: 257 kW/350 LE 6000 ford./percnél
  • Nyomaték: 440 Nm 2000–4500 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 4,7 mp
  • Végsebesség: 266 km/óra
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 10/6,3/7,7 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 13,2 l/100 km
  • Üzemanyag: 51 liter
  • Csomagtér: 260/1045 liter
  • Saját tömeg: 1599 kg
  • Alapár: 12 175 000 forint
  • Tesztautó ára: 13 045 000 forint
A Ford – az autópiacon egyedüliként – a gymkhana sportfenegyerekének, Ken Blocknak a közbenjárására Drift módot is programozott a kocsiba, ami kontrollált túlkormányzást tesz lehetővé. Némi gyakorlás után a kocsi fara hosszú ideig csúszásban tartható, s a kifordulástól sem kell tartani, mert az összkerékhajtás minimális nyomatékot az első kerekeknek is juttat. Nagyon jó móka, de természetesen nem illik a városi körforgalmakban próbálgatni.

A járművet egy 2,3 literes, négyhengeres Ecoboost turbómotor hajtja. 350 lóerőt és 440 newtonméter nyomatékot ad le, amit gyakorlatilag veszteség nélkül juttat az útra. A beépített rajtprogrammal startolva akár 4,7 másodperc alatt katapultálhatunk százra. A high-tech, közvetlen befecskendezéses és kettős megfúvású turbófeltöltővel ellátott erőforrás a teljes fordulatszám-spektrumban remekül húz, a hangja pedig a tempó fokozásával egyre erősödik, és öthengeres tónusúvá válik. Az RS kuplungja nem túlságosan nehéz, a váltója pontosan, bár kissé hosszú utakon kapcsolható, a kormánya kis rásegítésű, és nagyon érzékletes, mindig pontosan érezzük, mi történik a kerekekkel. A futóműről és a fékrendszerről is szuperlatívuszokban lehet beszélni.

Ez egy lenyűgöző külsejű, bámulatos képességű, összetett személyiségű kompakt izomautó, amely szűk utas- és csomagtere, kőkemény futóműve, magas fogyasztása és vételára miatt rétegautó, de olyan boldog perceket szerez, amire manapság csak a jóval drágább sportautók mezőnyében van példa.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo