A totális kommunikáció

2002. április 22. hétfő - 17:05 / PP Online
  •    

A kávészünet után Kovács András szavaival folytatódtak az előadások, az IQSOFT technológiai igazgatója az üzleti kommunikáció fejlődését informatikai szempontból ragadta meg.

Előadását azzal a – magának a konferenciának a mondanivalóját is nagymértékben kifejező – mondattal kezdte, hogy az új gazdaság alapja a totális kommunikáció. Számos előadó szájából elhangzott eme mondat, Kovács András a technológiai innovációkon keresztül igazolta állítását. Az évekkel ezelőtt még csak merész ábrándnak tűnő Internet után kiemelkedő fontosságot, és a XXI. században meglehetősen nagy reflektorfényt kapó Supranet (mobil kommunikációs eszközökön lévő wireless – kábel nélküli kapcsolat) közeledésének és térhódításának jövőképét vázolta fel Kovács úr, kiemelve a technológiai verseny gyorsulását, és az ezzel járó infrastrukturális bővítés szükségességét.

„Az együttműködés alapja a vállalati integráció” – folytatta mondanivalóját Kovács András, és kiemelte, hogy minden vállalatnak olyan szisztematikus, átlátható és egységes rendszerre van szüksége, melyben az adatok rendezettek, átláthatóak, ugyanakkor megfelelő mértékben izoláltak. Ennek a rendszernek az üzemeltetése számos nehézséggel jár, a költségek növekedésétől a rendszer testre szabottságáig bezárólag. A kezdeti nagyobb beruházások azonban rendkívül rövid idő alatt megtérülnek: az átláthatóság és a szisztematizmus pillanatok alatt költségcsökkentő tényezővé alakul. Az IQSOFT szolgáltatásaihoz hűen Kovács András a már meglévő adatok tömkelegének rendszerezésének szükségességéről is szólt, melynek – és egyben beszédének – gondolatmenetét „Az új kommunikáció profitot termel.” mondattal zárta.

Zárásképpen a technológiai igazgató pár mondatban az IQSOFT-ról, a KFKI Számítástechnika csoport tagjáról szólt, bemutatta cégét, mint az egyedi alkalmazások készítésének, a már meglévő alkalmazások integrációjának, illetve a rendszerezett tartalomkezelésnek magyarországi éllovasát.

Plenáris ülés

Kommunikáció a kormányzat és üzleti élet között

A digitális diák

I. szekció: Az új kommunikációs technológiákban rejlő, üzletvitelt fellendítő lehetőségek

II. szekció A megváltozott üzleti kommunikáció új szakmai fortélyai

A PR felértékelődött

Talk-show: a technika változik, az ember kevésbé