A csetgeneráció játszótere ma az internet

Globális közösségi összetartozásunk platformja, kommunikációnk médiuma, össztudásunk őrzője. Az internet a születése óta fejlődik, bővül anélkül, hogy ennek számos aspektusával tisztában lennénk. Ma épp a csetalkalmazások fénykorában járunk.

Más volt a világháló 1999-ben a dotkom-lufi idején, más 2008-ban a válság kitörésekor, más ma, és más lesz öt-tíz év múlva, amikor elterjed a Dolgok Internete (IoT). Az éves IP-alapú adatforgalom – az emberiség éves netes adatforgalma – várhatóan még idén meghaladja az 1 zettabájtot, azaz a 1 000 000 000 000 000 000 000 bájtot, (ez egyébként kevesebb, mint amit 2012-ben jósoltak mostanra) 2019-ben pedig valószínűleg már a 2 zettabájtos határt is túllépi.

PP grafika

Miközben bővül az internet és az internetezők köre, a netes fősodor kommunikációs szokásai is változnak. Napjainkban az érintkezés platformjának egyik meghatározó formálója az egyre inkább érvényesülő Y generáció és az őket követő korosztály tagjai. Ezért van, hogy míg a 2000-es években a közösségi honlapok dívtak, mára – köszönhetően a fiatalok kommunikációs szokásainak – a csetelős alkalmazások jelentenek kaput a világháló bőséges tartalomkínálatához. Ezek 2009-ben a WhatsApp megjelenésével indultak hódító útjukra, és ma ezeken keresztül néznek mozgóképes tartalmakat a fiatalok, és innen kattintanak rá a márkák honlapjaira, ha kortársaik felkapnak egy-egy terméket.

PP grafika

A cset-appoknak nagyobb a felhasználómegtartó erejük, mint bármilyen más alkalmazásnak: egy átlagos tini manapság 2 hét alatt 2000 üzenetet vált azzal, akivel randira készül, és még az sem zavarja őket, ha csevegésüket nem archiválja az alkalmazás. A Snapchat automatikusan törli az üzenetet a megtekintése után, de nem baj, mert ez a korosztály a pillanatban él. Az Amerikai Egyesült Államokban online idejük 91 százalékát cseteléssel töltik a felhasználók. Ezt a trendet próbálják a szolgáltatók, fejlesztők, gyártók meglovagolni: a Sony előállt a Playstation Messengerrel, a Yahoo pedig újraélesztette korábbi Messengerét.

PP grafika

Ágyékmutagotó platformból a világpolitikusok szócsöve: Snapchat-sztori
A 13-24 éves korosztály egyfolytában a Snapchaten lóg. A világsikert befutó csetapp pikantériája, hogy eredetileg szexchatre találták ki. Ezért alakították ki úgy, hogy azonnal törlődnek róla az üzenetek. Mára viszont már a politika már használja a holnap szavazóinak eléréséhez. A cégek is nagy fantáziát látnak e platformban, hogy itt cserkésszék be fiatal fogyasztóikat.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo