5+2 tipp a sikeres kapcsolatépítéshez

Az alábbi hét stratégiai tipp segítségével elérheti, hogy az ügyfelei/ partnerei többet és jobb szívvel gondoljanak az Ön vállalkozására, mint eddig. 

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A sikeres üzletemberek nem kizárólag eladási céllal kommunikálnak a vásárló és partnerjelöltekkel. A marketing siker kulcsa minden bizonnyal az, hogy a cégét megkerülhetetlenné tegye, azaz a partnerek/jelöltek kellően sűrűn és jó szívvel gondoljanak Önre vagy az Ön által működtetett vállalkozásra. Amennyiben ezt sikerül elérni - bár nem könnyű - az megemeli az Ön vállalkozásának az értékét és a versenypiaci pozícióját. Az alábbiakban olvasható hét kapcsolatépítő stratégia, ami segíti vállalkozását ezen cél elérésében. 


Kép: archív

1. Kommunikáljon rendszeresen! Milyen rendszerességgel kezdeményez kommunikációt az ügyfeleivel? Ezek témája jellemzően termékajánlatokra és az értékesítés? Ha a legjobb eredményt szeretné elérni, a rendszeres kommunikáció mellett szükséges az üzenetek spektrumának szélesítése. Ahelyett, hogy folyamatosan promóciókkal bombázná az ügyfeleit, partnereit, hasznosabb ha tanácsokkal, segítséggel, tippekkel látja el őket. Az üzenetek hangvétele és intenzitása természetesen függ az iparágtól és a szezonalitástól is, azonban a legtöbb üzletben könnyedén lehetséges az e-mail, a DM levél, a személyes és a telefonos kommunikáció kombinálása. Ha ezen kommunikációk mikéntjét és mennyiségét jól választjuk meg, a vásárló jelölt úgy válik vásárlóvá, hogy nem lesz elege a folyamatos „információ bombákból". 

2. Hozzon létre hűségprogramot! A vásárlók lojalitás vagy jutalmazási programjai tökéletesen működnek számos kis és nagykereskedelmi, utazási, szolgáltató és egyéb ágazatokat képviselő cégnél. A leghatékonyabbak a „visszatérítés garantált" programok, ami azt jelenti, minél többet költ a vásárló annál többet kap vissza. Ezek a programok főként a legjobb, leginkább profitot termelő ügyfeleket jutalmazzák, és kiszűrik azokat az alacsony profitot termelő megrendelőket, akik hűségprogramról hűségprogramra vándorolnak és az egyetlen motivációjuk az alacsony ár. Fontos és hatékony eszköz továbbá az „ajándékozás" típusú hűségprogram, hiszen az ajándékok minden esetben az Ön cégére vagy termékére emlékeztetik a vásárlót, jó érzést keltve ezzel.

3. Szervezzen különleges eseményeket! A cégek által szponzorált rendezvények visszajönnek a divatba. A vásárlók, partnerek és a megtisztelő, minőségi üzleti kapcsolatok megtartása egyszerűen szükségessé tette ezen rendezvények újabb térnyerését. Bármely rendezvény, ami lehetővé teszi Önnek vagy az


Kép: archív

Ön cégét képviselő munkatársaknak, hogy közelebbi emberi kapcsolatba kerüljenek a partnerekkel jó befektetés, függetlenül attól, hogy az éppen egy tavaszi golfozás, egy nyári „medencés party" egy ősz eleji „kerti sütés" vagy egy közös sízés. A döntés leginkább az kiemelt ügyfelek érdeklődésétől függ.

4. Legyen kétirányú a kommunikáció! Nem véletlenül van két fülünk és egy szánk - tartja a mondás, és való igaz. Minden egyes visszajelzést, melyet a megrendelők, vagy üzleti partnerek adnak számunkra kezeljük kiemelkedően fontos üzenetként, függetlenül attól, hogy telefonon, e-mailben, a céges weboldalon vagy személyesen érkezett. Ezen üzenetek jellemzően segítenek a vásárlói elégedettség növelésében, a saját hibáink kijavításában.

5. Helyezzen nagyobb hangsúlyt az ügyfélszolgálatra!  Rendelkezik Ön külön ügyfélszolgálat csapattal? Képes cége az ügyfelek problémáját gyorsan, hatékonyan és pontosan orvosolni? Mi a helyzet az online ügyfélszolgálattal? Az egyik legjobb megoldás a hozzáadott érték megteremtéséhez és a versenytársakhoz képest jelentős üzleti előny eléréséhez, ha professzionális ügyfélszolgálatot üzemeltetünk. A megrendelők, vásárlók, partnerek gyakran döntenek két hasonló termék vagy szolgáltatás között a korábbi vásárlók tapasztalatai alapján, hiszen ez az ami eligazítja őket abban, mit is várhatnak a cégtől, ha a vásárlás megtörtént. Egy minőségi ügyfélszolgálat komoly segítség a vásárlói elégedettség növelésében, ezáltal a szájról-szájra terjedő „reklám" jelentős piaci előnyt hoz létre.

A plusz 2 tippet itt olvashatja.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo