Cégvezetés & irányítás

beruházás, k&h, kkv, kkv bizalmi index

K&H: beruházási boom várható a kkv-szektorban

piacesprofit.hu

Több mint tíz éve nem volt ilyen magas a kkv-k beruházási szándéka, jelenleg a cégek 78 százaléka készül valamilyen fejlesztésre – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból. A célokat tekintve most informatikai fejlesztésekre készülnek a legtöbben, megelőzve az elmúlt egy évben élen álló gépek, berendezések korszerűsítését.

Tovább olvasom »
családi vállalkozások, generációváltás, Rudas László

Sok családi cég megmenthető lenne

Zubor Zalán

Rudas László szerint a családi cégek valójában hosszú távú befektetések, ezért hasonló elbírálásban kellene részesülniük, mint ahogyan a hosszú távú befektetéseket kezelik. A családi cégek számtalan kihívással néznek szembe, és a legtöbb vállalkozás még ma sem éli túl a generációváltást, elkallódik.

Tovább olvasom »
Bíró Nóra, kommunikáció, pszichológia, tárgyalás, tárgyalástechnika, testbeszéd

Honnan tudjuk, hogy a tárgyalópartnerünk hazudik?

piacesprofit.hu

Az emberek közötti személyes kommunikáció a legelterjedtebb kutatás szerint csak 7 százalékban áll a szavakból: az átadott információ 55 százalékát a testbeszédből, 38 százalékát a hanglejtésből, hanghasználatból olvashatjuk ki. Nincs ez másként az üzleti tárgyalásoknál sem, mondta a Piac&Profitnak Bíró Nóra testbeszéd-specialista, akinek „Hogyan olvasd tárgyalópartnered testbeszédét” című kurzusa már elérhető a P&P Online Akadémián.

Tovább olvasom »
állásinterjú, bemutatkozás, beszélgetés, pályázat

Milyen kérdéseket kerüljünk az állásinterjún?

Nagy Mariann

Érdemes-e visszakérdezni az állásinterjún? Jobbak vagy rosszabbak lesznek-e ettől az esélyeink? A karrier-tanácsadó szerint mind a leendő főnök, mind a pályázó részéről rengeteg fölösleges, jogilag nem túl szerencsés, vagy szigorúan tiltott kérdés hangzik el a bemutatkozó beszélgetésen.

Tovább olvasom »
gyakorlat, gyakornoki program, kihívás, tapasztalat, y generáció

Hogyan legyen tapasztalatunk kezdőként?

piacesprofit.hu

Monotonitás-tűrés, információ áradat és az elméleti tudás gyakorlati alkalmazása az Y generáció legnagyobb kihívásai – derül ki az Adecco Csoport gyakornoki programjából, amiből nem csak az Y, de az X generáció is sokat tanulhat. A magyarországi kiválasztott, Iváncsics Gergely a program végén egyhónapos szakmai tapasztalattal és 1,8 millió forintos álomfizetéssel lett gazdagabb.

Tovább olvasom »
employer branding, munkáltatói márka, toborzás

Hogyan lesz a munkáltató márka mindenki szívügye?

piacesprofit.hu

Az employer branding egy nagyon felkapott témává vált az elmúlt években. Manapság már elvárás, hogy egy vállalat tudatos munkáltatói arculattal rendelkezzen, mérettől függetlenül. Miért lényeges, hogy a munkáltatói márka mindenki az ügyévé váljon egy szervezetben? Hogyan válik az employer branding egy cég alapvető üzleti értékteremtő eszközévé? Hogyan lehet a munkáltatói értékeket és a munkavállalói élményt fejleszteni?

Tovább olvasom »
elon musk, employer branding, munkáltatói márka, personal branding

Elon Musk és a SpaceX: az employer branding nem rakétakilövés

piacesprofit.hu

Elon Musk idén napvilágra került, munkavállalóinak írt levele és a Falcon Heavy Nap körüli pályára állítása két, a világ számára meghatározó, munkáltatói márka szempontjából is példaértékű eseményt jelentett. Musk leveléből kiderült, hogy a vezetők iránymutatása a cég munkáltatói márkájának alapja. A Falcon Heavy sikeres startjának pedig több olyan employer branding vetülete is van, amire talán elsőre nem is gondolnánk.

Tovább olvasom »

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor