Ne írjuk le a Facebookot!

2015. április 07. kedd - 12:51 / kfarkas
  •    

Az elmúlt két évben egyre nehezebb és drágább lett a vállalati kommunikáció a legnagyobb közösségi oldalon, a fiatalok körében pedig már más online felületek válnak egyre népszerűbbé. Ár/érték arányban azonban továbbra is a Facebookon lehet a leghatékonyabban kommunikálni a potenciális és meglévő ügyfeleinkkel.

„Számunkra a Facebook halott. A Facebook valami olyasmi, amit mindenki használt korábban, mert menő volt, de most már olyan, mint egy kínos családi vacsora, ahonnan nem lehet lelépni” – írta Andrew Watts, a texasi Austini Egyetem hallgatója. A fiatalember szavai nem alaptalanok: az elmúlt években jelentősen csökkent az ifjabb generáció jelenléte a Facebookon (FB) a nagy vásárlóerővel rendelkező, digitálisan fejlett országokban. Dániában például a 18–24 éves korosztály képviselői a legkevésbé aktív facebookozók, és a legnagyobb rész 55 év feletti. Persze nem ez az általános. A Gemius 2014-es felmérésében a vizsgált országok szinte mindegyikében a 25–34 év közötti felhasználók voltak legnagyobb százalékban jelen az FB-n, a felhasználók 19–26 százaléka – országtól függően – 35–44 éves, és csak a látogatók legkisebb hányada volt 55 éves vagy annál idősebb. Magyarország azonban ebben a kérdésben Dániához hasonlít: a 18–24 éves korosztály alig 17 százaléka látogatja rendszeresen a legnagyobb közösségi oldalt az említett statisztika szerint, a 35–44 évesek aránya pedig 25 százalék.

Megéri még?

A 2004. február negyedikén elindult Facebook az elmúlt években más gondokat is okozott a cégeknek. A 2012-ben elindult fejlesztésekkel az oldal fokozatosan csökkentette a céges oldalak posztjainak rajongói elérését.

– Jelenleg a legfeljebb ezer követővel rendelkező céges oldalak posztjait „csak” a követők 25–30 százaléka látja, ez pedig a követők számával fordított arányban egyre csökken. Tízezer követő felett már kevesebb mint tízszázalékos az elérés – mondja Gombos Zsolt, az Online Marketing Akadémia (OMA) alapítója.

A Facebook-marketingszakértő szerint ezért a vállalkozásoknak most már a zsebükbe kell nyúlniuk, ha hatékonyan akarnak kommunikálni a közösségi oldalon.

Hogy mit és hogyan érdemes csinálnia egy cégnek a Facebookon manapság, arról a Piac&Profit 2015. április számában olvashat.