Ráléptek a gázra a villanyautók Európában

Az elektromos autók egyre több európai országban jelentenek működőképes alternatívát a hagyományos meghajtású járművekkel szemben. Ez a fő megállapítása a LeasePlan flottakezelő cég nemrégiben nyilvánosságra hozott éves kutatásának.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kutatás szerint Norvégia, Hollandia, Svédország és Ausztria a legfelkészültebbek az elektromos járművek térhódítására. Idén először a felmérésben szereplő összes ország, így Magyarország is magasabb pontszámot ért el a zöld közlekedés bevezetése kapcsán az előző év eredményeihez képest, bár a fejlődés mértéke jelentősen eltér az egyes területeken.

Kép: Wikipedia

A beszámoló szerint a villanyautókra való felkészültség tekintetében a töltési infrastruktúra és az elektromosautó-modellek elérhetősége fejlődött a legnagyobb mértékben.

A LeasePlan átfogó elemzése 22 európai országban, négy tényező mentén vizsgálta az országok felkészültségi szintjét az elektromos járművek elterjedésére.

A beszámolóból kiderül, hogy a 2018-ban készített Car Cost Indexhez képest a mostani felmérésben szereplő országok mindegyike jobban felkészült az elektromos járművek bevezetésére – elsősorban a hosszabb távok megtételére képes, új elektromosautó-modellek jobb elérhetőségéből és a töltési infrastruktúra fejlődéséből adódóan.

Finnország 7 hellyel, Németország 4 hellyel, Portugália pedig szintén 4 hellyel került előbbre a listán a jobb töltési infrastruktúrának, a regisztrált elektromos járművek magasabb százalékos arányának és a vonzóbb kormányzati ösztönzőknek köszönhetően. Az összesítésben Magyarország a 16. helyen áll, megelőzve Olaszországot, Romániát, Szlovákiát, a Cseh Köztársaságot, Görögországot és Lengyelországot.

Az elektromosan tölthető járművek piaci részesedése Norvégiában a legnagyobb 53

Magyar találmány forradalmasíthatja az elektromos autózást
Egészen új értelmet ad az „elektromos mobilitás” kifejezésnek egy hazai startup. Ha bejön, amit kitaláltak, tulajdonképpen minden elektromos eszköz egy csapásra mobil eszközzé válhat, legalább annyira mobillá, mint a lakáson belül a porszívó. Az akkumulátoros közlekedési eszközök (villanyautók, e-bringák, e-rollerek) pedig még mobilabbak lesznek.
százalékkal, majd Svédország (7,6 százalék), Finnország (5,2 százalék), Hollandia (5,1 százalék) és Portugália (3,1 százalék) követi a sorban.  Magyarországon ez az arány 1,5 százalék, azonban az újonnan regisztrált járművek esetében a teljesen elektromos autók aránya meglepően magas, 60 százalék, csakúgy, mint Norvégiában.

Hollandiában van a legtöbb nyilvános töltőállomás (83.196 db), majd Németország (37.405 db) és Franciaország (34.558 db) következik a rangsorban. Népességszámmal korrigált értékek alapján Hollandia, Norvégia és Luxemburg vezeti a listát (4,8, 4,5 és 1,9 töltőhely 1.000 lakosra vetítve). A felmérés szerint Magyarországon 1.562 nyilvános töltőállomás van, 1.000 lakosra pedig 0,15 töltőhely jut. Hazánkban a gyorstöltők aránya 12,5 százalék, mellyel Németország mögött, a 11. helyen állunk.

Az elektromos járművek használatának kormányzati támogatása – mint pl. vételártámogatás, regisztrációs és súlyadó-kedvezmény, vállalati adókedvezmények és alacsonyabb ÁFA-kulcs –szempontjából Ausztria, Írország és Hollandia végzett az élen. Magyarország Lengyelország, Portugália, Görögország, Románia és Szlovákia mellett a középmezőnyben helyezkedik el ebből a szempontból.

„A jogszabályalkotóknak magukhoz kell ragadniuk a kezdeményezést, és összehangoltan kell rendezniük a járművekkel kapcsolatos adózási és infrastrukturális kérdéseket, hogy az elektromos autózás valóban reális alternatíva legyen minden európai számára. Bár az EV Readiness Index szerint ez egyre több országra jellemző, még hosszú utat kell megtennünk addig, hogy mindenki villanyautót vezethessen. A környezetbarát járműhasználat az egyik legegyszerűbb lépés, amit a klímaváltozás ellen tehetünk, ezért fontos, hogy mindenki számára megfizethető legyen a zöld közlekedés” – mondta Tex Gunning, a LeasePlan CEO-ja.

 

 

 

 

 

 

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo