Összefogás az elektronikai hulladékok jobb hasznosításáért

Az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség Nonprofit Kft. (OHÜ) négy nagy áruházlánc és két hulladékkezelő vállalkozás összefogásával indította el idei első kampányát. A „Belső értékek – A megkopott külső értékes belsőt takar” címet viselő akció keretében az elektromos és elektronikai hulladék (röviden: e+e-hulladék) gyűjtésének fontosságára és lehetőségeire hívják fel közösen a figyelmet a január 11. és február 9. közötti hétvégéken. Az akció célja, hogy a szereplők gazdasági érdekeiket félretéve, együtt álljanak ki egy közös ügy, a környezetvédelem mellett.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A „Belső értékek – e+e-hulladék” gyűjtőakció és nyereményjáték keretében öt hétvégén át összesen 88 helyszínen veszik vissza a régi, megunt, működő vagy akár működésképtelen kis és nagy háztartási gépeket, szórakoztató elektronikai és számítástechnikai berendezéseket és barkácsgépeket. Ezekért cserébe a résztvevők azonnali ajándékot kapnak, és a nyereményjáték keretében övék lehet a fődíj, egy személyautó is.

A kezdeményezés legfontosabb üzenete, hogy csak összefogással, együttműködéssel, időnként saját érdekeinket háttérbe szorítva valósítható meg az e+e-hulladékok nagyobb arányú hasznosítása és ennek köszönhetően környezetünk fenntarthatósága. A kampány másik kiemelt célja a lakosság ismereteinek bővítése a témában: azt elérni, hogy az emberek ne otthon gyűjtsék és ne a kukába dobják ki ezeket az esetenként veszélyes hulladéknak minősülő alkatrészeket is tartalmazó hulladékokat, hanem vigyék vissza az áruházakba, hogy később a megfelelő előkezelést követően újrahasznosulhassanak.

Kép: Flickr

Kéz a kézben az OHÜ, az áruházláncok és a hulladékkezelők

A „Belső értékek – e+e-hulladék” gyűjtőakcióban és nyereményjátékban a bauMax, a Praktiker, a Media Markt és az INTERSPAR áruházlánc vesz részt. Az elektromos és elektronikai hulladékokat ezeknek a láncoknak bármelyik hazai üzletébe vissza lehet vinni az érintett hétvégéken (kivételt képez a Praktiker, amelynek áruházaiban négy teljes héten át tart a kampány). Az akció keretében az üzletekbe visszavitt e+e-hulladék összegyűjtéséről, valamint újrahasznosításra való előkészítéséről a FE-GROUP INVEST Zrt. és az Inter-Metal Recycling Kft. gondoskodik.

A gyűjtőakció és a nyereményjáték menete

Aki beviszi az otthon feleslegessé vált elektromos és elektronikai eszközöket (például mosógép, hűtő, vasaló, hajszárító, számítógép, telefon, mobiltelefon, televízió, rádió, MP3- és MP4-lejátszó, fúrógép, varrógép, vérnyomásmérő) bármelyik partneráruházba, minden egyes leadott termék után 1000 forint értékű vásárlási utalványt kap ajándékba. A kupon akár helyben, akár később is – legfeljebb 2014. március 31-ig – beváltható. Minden további részlet itt.

 

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo