Nem kap lélegzetet Budapest

Nem csak Budapesten, az egész országban egészséget pusztító szmogos levegőtől szenvedünk. Legrosszabb a helyzet Budapesten és a vonzáskörzetében. A klímaváltozás miatti, egyre kiszámíthatatlanabb időjárási viszonyok befolyásolására elég kicsi az esélyünk, de a levegőszennyezés csökkentése érdekében sokkal többet tehetnénk. Élhetőbb várost kérnek a budapestiek. Egy, az origo.hu által elemzett tanulmány szerint a sokak által vitatott budapesti olimpiai beruházások ebben rengeteget segítenének.

Kép: MTI

Elegendő, s megnyugtató megoldás, ha a katasztrofális levegőhelyzeten csak ideiglenes intézkedésekkel próbálunk enyhíteni? Ideig-óráig korlátozzuk a gépkocsi-forgalmat?

A szakemberek szerint nem: óriási beruházások kellenek a főváros áteresztőképességének javítására, az oxigént termelő zöld növényzet szaporítására, a város elkerülő MO-ás budai szakaszának kiépítésére, a bejövő és kimenő forgalom gyorsítására – hogy a reggel és esti csúcsforgalom órákig tartó kipufogó-gázától megmeneküljön a város. Hídjaink túlterheltsége elviselhetetlenül meghosszabbítja az A-ból B-pontba eljutás idejét, ami nem csak a levegőt terheli, de hatalmas munkából kiesett időt is okoz, nem beszélve a stresszfaktorról, az idővel versenyt futó emberek túlterheltségének következményeiről. (Tízből nyolc város levegője egyébként is veszélyes az emberi egészségre!)

Budapest bajban van. A károsanyag-kibocsátás csökkentése önmagában nem elegendő megoldás, sürgősen meg kell erősíteni a közösségi közlekedést. Felgyorsítani a tervekben meglévő, de pénz hiányában nagyon lassan haladó infrastrukturális beruházásokat: a hidak tehermentesítését új hidakkal, az utak kiszélesítését, a bicikliutak hosszának növelését, az MO-es körgyűrű bezárását stb.

Egy, az origo.hu által hivatkozott tanulmány szerint a sokak által támadott 2024-es budapesti Olimpia terveiben szereplő beruházások, s az erre a kormány által rendelkezésre bocsátandó források rendkívül felgyorsíthatják az infrastruktúra-fejlesztést. Állítólag gyorsítóként működnének, előre hozva a főváros fejlesztéseit. Például a Galvani híd  megépítésével 42 ezer  autó 67 tonna széndioxid-kibocsátásától mentesülne a belváros. A Duna-rakpartjainak kiépítését, a zöld felületek szaporodását, a nagyobb gyalogos- és bicikliforgalmat is erősen előmozdíthatják az olimpia miatti beruházások - írta a hírportál.

Szerző:

D. M.

Na, erre nagyon kéne az uniós pénz
Miközben a kormány éppen azon igyekszik, hogy forrásokat vonjon el a lakossági energiahatékonysági pályázatokra szánt összegből, a magyarok jelentős részének, több millió embernek mindennapi gondot jelent, mivel fűtse az otthonát télen. Sokan visszanyúlnak a nem hatékony vegyes tüzeléshez, ami miatt sokkolóan magas a légszennyezettség.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo