Nem álom a CO2-kibocsátásmentes autó

Elkészült a prototípusa, és hamarosan európai tesztkörútra indul az első, a jármű szén-dioxid-kibocsátását akár 50 százalékkal csökkentő Greenion technológiával felszerelt autó. A magyar feltaláló ötletén alapuló technológia elterjedése forradalmat hozhat a járműgyártásban, és a cégnél tapasztalt jelentős érdeklődés is arra utal, hogy a fejlesztésben hazai és nemzetközi cégek és szervezetek is fantáziát látnak.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Nyolc éve tökéletesíti a szén-dioxid-kibocsátást csökkentő rendszerét Mészáros Ferenc magyar feltaláló, akinek megoldását mára amerikai szabadalom védi, és számos hazai és nemzetközi tanúsítvány is elismeri. Jelenleg is több nemzetközi autógyártóval áll tárgyalásban a technológia gépjárművekbe való adaptációjáról.

„Az ötlet – mint oly sok más esetben – a természetes folyamatok lemodellezésén alapul: a rendszer a töltéssel rendelkező vízmolekulák segítségével tisztítja meg a káros anyagokat tartalmazó füstgázokat. Ezáltal jelentősen csökkenti a CO2-kibocsátást, minimális energiaigénnyel, miközben kizárólag természetazonos végterméket állít elő – ismerteti a magyar feltaláló a működési elvet, majd hozzáteszi – A technológia nem csak a járművekben működik, most is dolgozunk a városi szmogmentesítést lehetővé tévő és a nagykibocsátó ipari megoldásokon. A reményeink szerint minden korábbi technológiánál többet tehetünk a károsanyag-kibocsátás elleni küzdelemben.”

A fejlesztők szándéka, hogy további döntéshozók és befektetők figyelmét is felkeltsék a technológia iránt, illetve a szélesebb közönséggel is megismertessék a Greeniont. Éppen ezért a következő hónapokban európai túrára indulnak, valamint versenypályákon tesztelik, fejlesztik tovább a megoldást, potenciális járműipari partnerek részvételével.

Nem drágább a biorepülés, mégse használják
A légitársaságok legnagyobb költségtétele az üzemanyag, mégis üzemanyagigényüknek csak töredékét szerzik be megújuló forrásokból. Pedig a bioüzemanyag ára versenyképes, és ráadásul 80 százalékkal kevesebb emisszióval jár.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo