Legalább ebben egyezség van: tisztul a City levegője

A londoniak nem tudnak ugyan megegyezni a Brexitben, de mától a világ legszigorúbb légtisztasági előírásai korlátozzák tovább az autóforgalmat: régebbi személykocsiknak átszámítva jó 10 000, teherautóknak, buszoknak 37 000 Ft-ba kerül a behajtás a brit főváros központjába.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Londonban már 2003 óta érvényes a „poradó”: több mint 4000 Ft-nak megfelelő összeget kell fizetni a Citybe való behajtásért. Ehhez járul most az előírás, hogy az Euro-6 szabvány alatti motorral felszerelt dízeljárművek, illetve az Euro-4 norma alatt besorolt benzinesek után csaknem még egyszer annyit kell fizetni.

Kép: Pixabay

Míg a „poradó” csak hétköznapokon, 7–18 óra között volt, illetve van érvényben, az új behajtási illetéket a hét minden napjának minden órájában le kell róni. A közlekedési hatóság becslései szerint az intézkedés kereken 40 000 személykocsit, 19 000 könnyű teherszállítót, 2000 teherautót és 700 buszt érint majd. A rendelkezések egyébként a hibrid-meghajtású járművekre is vonatkoznak.

Folytatódik a dízelek mélyrepülése
Az utóbbi években a dízelautók aránya Európa-szerte csökkent, és a hazai trendek is hasonlóan alakulnak. Adatok szerint 2012-ben az érdeklődők mintegy kétharmada gázolajos autóra szűrt, tavaly viszont már csupán harmaduk volt rájuk kíváncsi.
Miközben a német nagyvárosokban nagy a tiltakozás, amiért a régebbi dízelmotorral felszerelt kocsikat kitiltják a belső kerületekből, a londoniak általában elfogadják a rendelkezéseket. A város vezetése egyebek mellett arra hívta fel a figyelmet, hogy 450 londoni iskola fekszik szélsőségesen szennyezett levegőjű övezetben, ezért is terveznek további intézkedéseket a főváros levegőjének javítására.

(Forrás: Die Welt)

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo