Környezeti katasztrófa is lehet a hajószerencsétlenségből

A Greenpeace környezetvédő szervezet felszólítja a hatóságokat, hogy azonnal cselekedjenek, hogy nehogy az emberi katasztrófát egy súlyos természeti katasztrófa kövesse a Costa Concordia felborulásának következében. A hajótest által a tengerfenékben okozott károk felmérését és a hajóból a tengerbe jutó anyag eltávolítását a Greenpeace az elkövetkező hetekben a helyszínen szakértőivel segíti.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 


Kép:Greenpeace

A Greenpeace őszinte együttérzését fejezi ki az eltűntek és áldozatok hozzátartozói felé, ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogya hajó tankjában lévő 2400 tonna üzemanyag jelentős környezeti kockázatot jelent. Ugyan ennek  a leszivattyúzásához már hozzáfogtak, de a szennyezés még így is a tengerbe juthat. A katasztrófa mértékéről összehasonlításképpen egy adat: körülbelül 20.000 tengeri madár pusztult el nemrégen Új-Zéland partjainál a Rena teherszállító hajóból kiömlő 3-400 tonna üzemanyag miatt. Jelen esetben akár hétszer ennyi olaj is a rezervátum vizébe juthat, így sokkal nagyobb pusztítást végezhet a madarak, halak, tengeri teknősök és cetek között.

Számolni kell a tengerbe ömlő több tonnányi különböző mérgező anyaggal, a rákkeltő policiklusos aromás szénhidrogénekkel (PAH-okkal) is. Emiatt a lehető leggyorsabban kell kiemelni a hajótestet a tengerből. A hajótulajdonos vállalatnak és a biztosító társaságoknak teljes felelősséget kell vállalniuk a szennyezés eltakarításában. (A Greenpeace 40 éve küzd a környezetvédelemért többek között meglehetősen látványos akciókkal.)

A Greenpeace évek óta adott hangot annak, hogy milyen veszélyt jelent a tíz éve természetvédelmi rezervátummá nyilvánított térségre a növekvő turista- és teherszállító hajózási forgalom. Sajnálatos módon a védettséget kimondó törvény csak papíron létezik, alig léptettek életbe szabályozást a Földközi-tenger ezen kiemelkedően fontos részének védelmében. Bíztató ugyanakkor, hogy a rezervátumban több éve dolgozó Greenpeace elérte a Liguaria és Toszkána tartományi vezetőknél, hogy - korábbi ígéretüket betartva - felállítsanak egy szakértő bizottságot a rezervátum hatékony ellenőrzésére: a bizottság 2012. február vége előtt tartja első ülését.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo