Kiosztották a 2018-as Fenntartható jövőért díjakat

2018. október 21. vasárnap - 12:01 / KlimaBlogger
  •    

A Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért, mely a hazai GDP mintegy 30 százalékát megtermelő 82 tagvállalatot tömörít, idén másodszor adta át a Fenntartható jövőért díjat Változásvezető, Vezető nő és Üzleti megoldás kategóriában.

“A nagy változások korában élünk, ahol a szervezetek túlélése attól függ, hogy képesek-e alkalmazkodni és változni. Egy dolog azonban nem változhat: az értékek és elvek mellett való elköteleződés, mivel ez a bizalom alapja, amely bár nem kézzelfogható, mégis a vállalatok tartós és maradandó értéke. Ezért a szakmai vezetők elsődleges felelőssége a fenntartható értékteremtés és a bizalomépítés” – mutatott rá előadásában Doreswamy Nandkishore (Nandu) a Nestlé SA egykori ügyvezető alelnöke, jelenleg a London Business School Stratégiai és Vállalkozási Karának vezető tanácsadója a BCSDH üzleti ebédjén tartott beszédében.

Nandkishore hozzátette, “a vezetők elsődleges felelőssége a fenntartható értékteremtés a nagy változások korában. Szükség van változásra és új modellekre, de a fókuszban a fenntartható értékteremtésnek kell állnia.”

A 2018-as díjazottak (Fotó: BCSDH)

A 2018-as díjazottak
(Fotó: BCSDH)

„Az ENSZ jelentése szerint már csak 12 évünk van, hogy megállítsuk a klímaváltozást és a fenntarthatóság útjára lépjünk. Ehhez elengedhetetlen, hogy a fenntartható életmód általánossá váljon. Ennek elterjesztésében a vállalatoknak egyértelmű feladatuk és felelősségük van. Szerencsére világ és hazai szinten is a vállalatok elköteleződése a cél iránt egyre nagyobb”– mondta Ifj. Chikán Attila, a BCSDH elnöke.

Díjazottak
Szakmai zsűri : Dr. Bartus Gábor, Krizsó Szilvia, Márta Irén, Salgó István, Ürge-Vorsatz Diána
Változásvezető díj: Molnár Ferenc (Ilcsi Szépítő Füvek)
Vezető nő kategória: Demeter Bubalo Zdravka (MOL), Urbán Anita (Grundfos), Verő Barbara (Nestlé), Vörös Mónika (Unilever).
Legjobb Üzleti megoldás:
Biofilter Környezetvédelmi Zrt. – „Körforgásos szemlélettel a digitális átállás útján” digitális iroda program.
Heineken Hungária Sörgyárak Zrt – „Műanyagmentes május mozgalom” komposztálható pohár program.
MOL Nyrt. – „A MOL Limo az autózás jövője” auto-sharing program.