Ha jó helyen eszünk, az esőerdőt is védjük

A környezetvédelemhez is a gyomron át vezet az út. Ma már van mód arra, hogy ne csak jókat együnk, de a jövő generációinak környezetét is védjük. Azok a vendéglátóhelyek amelyek időben felismerik ennek a trendnek a fontosságát, hosszú távra biztosíthatják, hogy foglaltak legyenek az asztalaik.

A Felelős Gasztrohősök Alapítvány 2012-es megalakulása óta közel 100 vendéglátóhelynek segített előnyt faragni a fenntartható működésből. Az éttermek, kávézók, bárok a Fenntartható Vendéglátóhely minősítés megszerzésével kommunikálhatják vendégeik felé környezetvédelmi elkötelezettségüket, és szerezhetnek új törzsvendégeket. „A minősített vendéglátóhelyeken évente körülbelül 1,5 millió ember fordul meg. Azzal, hogy a kritriumrendszerbe beépítettük a helyi alapanyagok, a bio termékek vagy éppen a húsmentes fogások kínálatát hozzájárulunk, hogy naponta több ezer embernek legyen lehetősége az egészségesebb és környezetbarátabb étkezésre” - mondta Boóc Judit, a civil szervezet munkatársa.

A minősítés kritériumai között olyan elvárások is szerepelnek, mint a pálmaolaj elhagyása, amelynek eredményeként évente 1,5 Gellért-hegy méretű esőerdőt mentenek meg a kivágástól a „zöld” éttermesek és étterembe látogatók. Helyben is van azonban mit tenni: a Gasztro Randi nevű eseménysorozat (amelyeken eddig 35 termelő és 60 vendéglátóhely képviselője ismerkedhetett meg egymással) célja, hogy minél több séf szerezze be alapanyagait közvetlenül hazai termelőktől.

„A közösségi médiában egyértelműen látszik, hogy a szezonális, helyi élelmiszer egyre forróbb téma. Elég rákeresni az “eatlocal” vagy a “farmtotable” hathtagekre az instagramon, és máris milliós számú fotót találunk a témában. Míg néhány éve elsősorban az egészséges étkezés volt a központban, ma már ez egyre inkább kiegészül a környezetvédelmi szempontokkal, hiszen az emberek tudják, hogy a kettő milyen szorosan összefügg.” - mondta Varga Judit, az Alapítvány igazgatója.

Üzletiesedő világmegváltás
A hatásbefektetők pontosan akarják látni, hogy mit kapnak a pénzükért, hány ember életére van pozitív hatással a vállalkozás vagy projekt, amibe fektetnek, és közben profitra is számítanak. A hatásbefektetők 2007 és 2015 között 40 milliárd dollárt invesztáltak világjobbító célokra, a hozam azonban még mindig kérdéses.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo