Megvannak a legjobb lelkű magyar cégek

2009. december 10. csütörtök - 15:23 / piacprofit.hu
  •    

A Magyar Adományozói Fórum idén immár negyedik alkalommal adta át a Legkiemelkedőbb Üzleti Adományozóknak járó díjakat. 2009 díjazottjai az öt kategóriában a Magyar Telekom Nyrt.,  a Nexon Vállalkozási és Kereskedelmi Zrt., a Bringóhintó Kkt., Dutrade Zrt., valamint az Union Biztosító. A felmérésben részt vevő vállalatok több mint 4,5 milliárd forintot költöttek adományozásra 2008-ban. A  díjátadási ceremóniát  - szintén a Magyar Adományozói Fórum által szervezett - A válság ellenére adományozni? Csakis hatékonyan! című konferencia előzte meg.

A Magyar Adományozói Fórum (MAF) azzal a szándékkal alapította meg Magyarországon a Legkiemelkedőbb Üzleti Adományozó díjat, hogy a vállalatok adományozói tevékenységének bemutatásával, elismerésével és széles körű publikálásával hozzájáruljon az üzleti szektor társadalmi szerepvállalásának erősítéséhez.

A díjak odaítélésének alapja az egyes cégek által az elmúlt évben adományozásra fordított összeg, illetve több kategóriában ezen összegek nyilvános üzleti adatokkal való összehasonlítása és arányosítása. A felmérés a Ceenergi hálózat – nyolc Közép- és kelet- európai ország adományozói fórumainak együttműködése – által kidolgozott, a KPMG közreműködésével magyarországi viszonyokra adaptált standard kérdőív alapján történt.

Idén új kategóriákban is hirdettek eredményt: a pénzügyi szektor jelentkezőinek nagy számára tekintettel a MAF először ítélte oda a 2008-ban a nettó árbevétel és adózás előtti eredmény százalékos arányban mérve a legtöbb adományt nyújtó pénzügyi vállalat kategória díját.  

A korábbi évekhez képest két kategória is megújult: a fantázianevén „legnagylelkűbb" vállalat kategóriában – egy idén kidolgozott index alapján – együtt értékelték a vállalat nettó árbevételéhez valamint adózás előtti eredményéhez mért adományozói teljesítményét. A fantázianevén „kistigris" kategóriában – szintén egy idén kidolgozott index alapján – pedig összeg szerint és százalékos arányban is mérték az előző évhez viszonyítva az adományok növekedését.

A Legkiemelkedőbb Üzleti Adományozó 2009 díjazottjai az öt kategóriában:
  • A Magyar Telekom Nyrt. nyerte a 2008. évben összértékben a legtöbb adományt nyújtó nagyvállalat díját. A vállalat 1 094 187 392 forintot költött adományozásra.
  • A Nexon Vállalkozási és Kereskedelmi Kft. kapta a 2008. évben összértékben a legtöbb adományt nyújtó kis- és középvállalkozás díját. A társaság 2008. évben 26 329 100 forint értékben adományozott.
  • A Bringóhintó Kkt. érdemelte ki a nettó árbevétel és adózás előtti eredmény százalékos arányában mérve a legtöbb adományt nyújtó vállalat díját. A vállalat 2 112 500 forintot költött adományozásra.
  • A Dutrade Zrt. nyerte a 2008. évben az előző évhez képest az adományozásra fordított összeget legnagyobb arányban növelő vállalat díját. A társaság 730 000 forintról 3 968 000 forintra, az előző évhez képest 5 szeresére növelte az adományozásra fordított összeget.
  • Az Union Biztosító kapta a 2008. évben a nettó árbevétel és adózás előtti eredmény százalékos arányban mérve a legtöbb adományt nyújtó pénzügyi vállalat díját. A vállalat 32 499 704 forintot adományozott 2008-ban.
csr

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor