Jót tenni jól – avagy hogy jótékonykodjunk okosan

2013. október 30. szerda - 18:30 / piacesprofit.hu
  •    

Nem kell milliárdokat keresni ahhoz, hogy kimutassuk emberi oldalunkat és jótékonykodjunk. Egy kisvállalat is lehet gondoskodó, ráadásul a jótékonyság jó hatással van a morálra és a cég imázásra is.

Fotó: SXC

A jótékonysági akciók kidomborítják a cég emberi mivoltát, ha jól csinálja, egyszerre javít a dolgozók hangulatán és a vállalatról kialakult képen. A Telegraph segítségével bemutatjuk, mire figyeljen, ha jótékonykodni szeretne.

1. Döntse el, milyen formában szeretne jótékonykodni. Félreteszi a megszerzett haszon egy részét, inkább eszközöket adományozna, tudást, oktatást – rengeteg lehetőség van. Gondolja végig, hogy a választott jótékonysági formát képes lesz-e évről évre fenntartani, hisz mindenkinek jobb, ha nem ad-hoc akciókba öntjük a pénzt.

2. Döntse el, kinek-minek szeretne segíteni. A legjobbak természetesen azok a célok, amelyek amúgy is kötődnek a vállalkozás jellegéhez valamilyen formában, de a személyes elkötelezettség is remek kiindulás lehet.

3. Olyan ügyet válasszon támogatása célpontjául, amelyet a munkatársai is tudnak egyhangúlag támogatni. Sőt, a tulajdonosok és az ügyfelek is. Az ügyek, amelyek széleskörű támogatottsággal rendelkeznek és passzolnak is a céges célokhoz, fogják a legtöbbet a leghosszabb időn keresztül hozni a vállalat számára.

Változzunk, hogy változtassunk!
Negyedik alkalommal rendezi meg a Piac & Profit a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozóját. Az idei „Magyar Fenntarthatósági Csúcs” fókuszában az értékváltás szükségessége áll. Esélyünk az élhető világ visszaállítására és megtartására ugyanis valószínűleg csak akkor lesz, ha minél többen változtatjuk meg értékrendünket, gondolkodásunkat.

4. Adjon lehetőséget a dolgozóknak a részvételre. Jót tenni akkor a legjobb, ha az ügyet a dolgozók is magukénak érzik, részt vehetnek benne, azonosulnak vele és végül maguk is az ügy szóvivőivé válnak.

5. Ne számítson a dolgozói pénzére és idejére. Vonja be őket, de ne jótékonykodjon az ő kárukra. Ön a cég erőforrásait használja arra, hogy a világot jobbá tegye, ha bevonná az alkalmazottakat is, biztosítsa őket, hogy a munkaidejükben és a cég költségére jótékonykodhatnak.

6. Kezdje kicsiben. A hatalmas lendülettel kezdett projektek általában rövid idő alatt kiégnek. Kezdje lassan és az évek során fokozatosan növelje a jótékonysági tevékenysége méretét.

7. Ne vicceskedjen. A jótékonyság valóban a világ jobbá tételéről szól, nem a figyelem felkeltéséről. A túl harsány akciók visszatetszést kelthetnek minden résztvevőben és elmossák a még oly jó szándékot is.

8. Ne küldjön sajtóközleményt. Ne próbáljon meg túl nagy publicitást megnyerni a hirtelen jött jobbító szándéknak, hamar el fog terjedni ugyanis, hogy csak egy újabb marketingakcióról van szó az eladások növelésére. Hagyja, hogy a jótékonysági akciója beszéljen Ön helyett, ha valóban figyelemre méltó, amit csinál, előbb-utóbb úgyis megtalálja a maga útját a sajtóba. (Itt talál sajtóelérési tippeket szakértőnktől.)

Feliratkozom a(z) Cégvezetés & irányítás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek