Az élelmiszerpazarlás elleni akciót indít a Tesco és a Nestlé

2018. október 05. péntek - 16:00 / piacesprofit.hu
  •    

Újabb, az élelmiszer-pazarlás elleni fellépést támogató akciót hirdet a Tesco és a Nestlé közösen, melynek keretében a kijelölt termékek értékesítésével a Magyar Élelmiszerbank Egyesületet támogatják.

Az áruházlánc vásárlói többek között félkész ételek, állateledelek, kávék és édességek (a teljes lista megtalálható a Tesco weboldalán) megvásárlásával támogathatják az Élelmiszerbank tevékenységét. Az Egyesület a befolyt összeget élelmiszercsomagok összeállítására és célba juttatására fordítja, melyeket a vállalati partnerei által adományozott termékekből állít össze. Minden, a programban összegyűjtött 1.000 forint segítségével az Élelmiszerbank egy nagyságrendileg 30.000 forint értékű élelmiszercsomagot tud eljuttatni el a rászoruló, nehéz körülmények között élő családok számára.

Gyűjtés és adományok

Felfoghatatlan mennyiségű gyümölcsöt dobunk ki évente
Az Európai Unió polgárai évente több mint 17 milliárd kilogramm friss gyümölcsöt és zöldséget dobnak ki. Ez fejenként 35,3 kilogrammot jelent, amelyből 14,2 kilogramm kidobása elkerülhető lenne, 21,4 kilogrammé azonban elkerülhetetlen.

A Magyar Élelmiszerbank Egyesület mind a Tesco, mind a Nestlé stratégiai partnere az élelmiszer-pazarlás csökkentéséért folyó küzdelemben. A Tesco Magyarországon több mint tíz éve támogatja az Egyesület munkáját. Az élelmiszermentő programban mára országszerte 154 Tesco áruház segíti az áruházak környékén élő rászorulókat, és küzd az élelmiszer-hulladék mennyiségének csökkentéséért. 2014 szeptemberétől idén augusztus végéig a Tesco Magyarországon összesen több mint 15 130 tonna élelmiszert – ami közel 38 millió adag ételt jelent – adományozott ebben a formában.

„Az Élelmiszerbankkal közösen működtetett élelmiszermentő programunknak köszönhetően nap mint nap tehetünk az élelmiszer-pazarlás ellen. Különösen örömteli számunkra, amikor szállító partnereink, mint a Nestlé is csatlakoznak a célkitűzéseinkhez és együtt segíthetünk. Remélem, a jövőben több hasonló partnerségben vehetünk részt, és más vállalatok is követik a példánkat.” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs vezetője.

Az áruházlánc a mostani felajánlás mellett minden évben részt vesz az Egyesület karácsony előtti tartósélelmiszer-gyűjtő kampányában is, amelyet az élelmiszeradományok mellett pénzadománnyal is támogat. Eseti jelleggel pedig szállító partnereivel, jelen esetben a Nestlével együtt is kezdeményez jótékony célú akciókat.

„Alaptevékenységünkből kifolyólag fontosnak tartjuk, hogy segítsünk az élelmiszerpazarlás megszüntetésében, és odaálljunk az élelmiszerhiány felszámolásáért küzdő, a rászorulók megfelelő élelmezéséért küzdő szervezetek mellé. A  Nestlé 2008 óta a Magyar Élelmiszerbank Egyesület stratégiai partnere: 2016-ban 88 millió forint értékben, 2017-ben pedig 27 millió forint értékben juttattunk el élelmiszeradományokat a rászorulókhoz.” – mondta Gerő Imre key account manager, aki a Nestlé Hungáriát képviseli a kezdeményezésben.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.