Vége a Facebookos variálásnak

2017. július 31. hétfő - 07:30 / piacesprofit.hu
  •    

Megszüntette a Facebook az egyik, sok adminisztrátor által kedvelt, és gyakran használt funkciót, a linkek előnézetének szerkeszthetőségét. A Power Editorban már hetekkel ezelőtt, a posztolásoknál szépen lassan, de mára teljesen eltüntette ezt a lehetőséget. Hogy ebben a helyzetben mi a teendő, azzal kapcsolatban közösségi marketing szakértőnk, Práger Kitti ad tanácsokat.

A legnagyobb közösségi oldal deklarált harcot folytat az üzenőfalakat elöntő álhírek ellen. Sok kamuoldal működik idehaza is, mindig újabb és újabb url-ek alatt jelentetik meg tényeket nélkülöző vagy épp elferdítő cikkeiket. De hogyan függ ez össze a linkekhez kapcsolódó képek, címek és leírások szerkeszthetőségével? A Facebook abban bízik, ha lehetetlenné teszi az eredeti címek és képek cseréjét könnyebb lesz felismerni ezeket a híreket. Bízzunk benne, hogy igazuk lesz, mert ez a lépés a tisztességes oldalaknak és posztolóknak is nehézséget okoz.

facebook jel törött üveg mögött

Kép:PP archív

Mit tehetünk?

Ha a saját weboldalunkról osztunk meg tartalmakat, akkor nincs más dolgunk, mint áttekinteni a CMS rendszerünket. Sokan javasolják az Open Graph használatát, ami lehetővé teszi, hogy az oldal admin részében beállítsuk azt, mit jelenítsen meg a Facebook, amikor behúzza a linket. A WordPress alatt futó oldalaknál több ingyenes plugin is létezik, ami képes megoldani ezt a feladatot. Az első tanács tehát az, hogy tedd Facebook kompatiblissé az oldalad, akkor nem kell cserélned a link elemeit.

A 4 legdrágább hiba, amit elkövethetünk a közösségi médiában
A közösségi oldalak jelentik azt a marketingeszközt a kisvállalkozásoknak, ahol üzeneteiket akár a legnagyobb cégek hirdetési dömpingjével szemben is hatékonyan eljuttathatják a fogyasztókhoz. Persze csak akkor, ha megfelelően használják. Mutatunk négy olyan hibát, amelyért súlyosan megfizetünk.

Ha ezt megtetted, akkor is ügyelned kell a weboldalra feltöltött képekre, a Facebook a fekvő képeket jobban szereti és a méret sem mindegy. A cím és a leírás hossza is állandó, ezekhez is érdemes alkalmazkodni az oldal cikkeinek létrehozásánál. A címsor nem szerencsés, ha 4-5 szónál hosszabb, főként mert sokan mobilon nézik a közösségi oldalt, ők pedig csak ennyit látnak belőle. A leírás hossza függ a címsor méretétől, de itt sem érdemes hosszan fecsegni. Maradjunk 20 szó alatt, ha hatékonyan akarunk kommunikálni.  A képek variálhatóságát úgy tudjuk megőrizni, ha a megosztani kívánt url több fotót is tartalmaz, hiszen ezeket behúzza a Facebook és a válogatás lehetősége adott, mindig a legmegfelelőbbet használhatjuk, a többit pedig el tudjuk tüntetni a posztból.

De mi van, ha nem a saját oldalunkról osztunk meg linket?

Itt már nagyobb a gond, hiszen ha nem férünk hozzá a weboldal admin felületéhez, akkor esélyünk sincs optimalizálni a link megjelenését. A Facebook fejlesztői abban is bíznak, hogy ezzel a lépéssel rá tudják kényszeríteni a weboldalak készítőit, hogy jobb minőségű site-okat hozzanak létre, de ebben én kissé szkeptikus vagyok.

Azt megteheti bárki, hogy csak olyan oldal linkjét osztja meg, ami megfelelő előnézetet produkál, de így sok blog és más egyébként hasznos tartalmat adó webhely is tiltólistára kerülhet. Kísérletezhetünk különböző böngészőkkel, mert a tapasztalat azt mutatja, hogy eltérhet az előnézet a használt programtól függően. És legvégül egy félmegoldás. Ha nem használjuk az előnézetet, csupán szövegként teszünk fel linket, akkor bármilyen képet tehetünk a posztba, igaz így elveszítjük a kattintható fotó vonzerejét, vagyis kevesebb lesz az url-re terelt felhasználók száma, így ez messze van az ideálistól, de bizonyos esetekben használható.

Kicsi a #, de erős
A #hashtag jelecskével egyre gyakrabban találkozunk, első ránézésre komolytalannak tűnhet, éppen ezért sokan ódzkodnak is tőle, ám nem is hinnénk, micsoda marketing lehetőségeket rejt. Hogy mire is jó valójában, és hogy hogyan tudjuk a vállalkozásunk szempontjából a leghatékonyabban használni? Íme a válaszok.

Kinek jó és kinek nem ez a változás?

Elvileg az olvasónak az érdekét szolgálja, hiszen azt kapja az érkező oldalon, amit a link előnézetén látott. Nem történhet meg, hogy a lájkvadász cím mögött silány vagy egészen eltérő tartalom található.  Sokaknak azonban kifejezetten bosszantó ez a lépés. Azok az ügynökségek, akik Facebook oldalakat kezelnek, de a website-ot nem ők tartják karban nehéz helyzetbe kerülhetnek. És akár jelentős visszaesésre is számíthatnak az átkattintásoknál.

És azok sem örülnek ennek, akik saját tartalmaikat szeretik több célcsoportnak más és más képpel és címmel tálalni. Bár a képek a fent már leírt módon váltogathatóak, de a címsor és a leírás marad. Persze akinek ez nagyon fontos, megteheti, hogy a CMS rendszerében posztolás előtt mindig megváltoztatja a leírást, de ez egy elég macerás megoldásnak tűnik hosszú távon.

Az eredményekről majd pár hónap múlva tudunk beszélni, hiszen ennyi idő kell, hogy kiderüljön mit hoz és mit visz ez a változás, amit sok marketinges egyértelmű visszalépésként értékel.

Szerző:

Práger Kitti

közösségi média szakértő

Tartalom Neked

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek