Van mit keresnie egy cégnek a YouTube-on

A YouTube-ban számos lehetőség rejlik cégek számára, ezeket egyre több piaci szereplő ismeri fel: már nemcsak a videós oldalon elhelyezett hirdetések száma nő, hanem a szponzorációs lehetőségekben is egyre többen látnak fantáziát.

Kép: Pixabay

Két típusú hirdetési lehetőség különböztethető meg: vannak a videós hirdetések és vannak a szponzorációs, termékelhelyezéssel kapcsolatos megállapodások. Hazánkban a videós hirdetések, vagyis a YouTube videók előtt és mellett megjelenő, általában átkattintható hirdetések aránya jelentősen nőtt. 2014-ben 144 százalékkal, és 2015-ben is hasonló arányú növekedésnek lehettünk tanúi. (Nem véletlenül tartják a közösségi oldalakat a kkv-k marketing-csodafegyverének: mint azt már korábban megírtuk, ezeken a felületeken ár–érték arányban a lehető legjobb a potenciális fogyasztók elérése, és itt akár egy kisbolt is dobbanthat nagyot a multikkal szemben.)

A videohirdetések mellett azonban egyre nagyobb teret hódítanak a szponzorációs együttműködések is, amelyek a platformon található népszerű tartalomgyártókat, más néven YouTubereket és az általuk megszólítható több tíz-, több százezres rajongóközösséget célozza meg. Ezeknek az együttműködéseknek a keretén belül egy vagy több videós egy adott cég, vállalat termékét, szolgáltatását mutatja be úgy, hogy az a nézők számára ne direkt reklámnak hasson, a videós profiljába és videójába természetes módon beleilleszkedjen, így egyfajta indirekt reklámként fejtse ki hatását.

Mindemellett pedig az elmúlt 4 évben kifejezetten a YouTube-ra specializálódott ügynökségek is létrejöttek világszerte, így hazánkban is. Az úgynevezett Multi Channel Networkök célja a YouTuberek minél szélesebb körben való megismertetése a nagyközönséggel, illetve cégeknek, márkáknak segíteni a munkáját a YouTube mint marketingkommunikációs csatorna kiaknázásában, és a két fél között lezajló szponzorációs együttműködések kialakításában és menedzselésében.

Pusztító hibák a közösségi médiában
Habár a közösségi oldalak a fogyasztók elérésének egyik legolcsóbb és leghatékonyabb eszközei, van egy nagy veszélyük: a hibáknak itt katasztrofális következménye lehet, akár egy egész cég belebukhat a felhasználók haragjába. Mutatunk néhány emlékezetes hibát, amelyek elkerülhetőek lettek volna.
Hazánkban is egyre több együttműködésre kerül sor, a cégek számára pedig óriási lehetőséget kínálnak a videósok, hiszen jól szegmentálható piacról van szó, ahol hatékonyan lehet megszólítani a célközönségünket. Továbbá a YouTuberek véleményvezér státuszát kihasználva több nézőt lehet a vállalat weboldalának meglátogatására, termékének megvásárlására vagy ajánlására ösztönözni, hiszen a nézők számára egy YouTuber véleménye oly mértékben fontos, mint egy családtagé vagy közeli baráté. Mindezzel olyan egyedi, eredményes reklámot lehet készíteni, amely nemcsak eredményes, de költséghatékony is a cégek számára.

Az együttműködési módok számának szinte csak a képzeletünk szabhat határt: egy női videós ellátogathat egy fodrászatba, és saját vlog videójában mutathatja be azt, továbbá ismert techszakértő ismertetheti a legújabb mobiltelefont vagy egy gamer az új Lego modelleket, beauty vloggerek rendezhetnek be egy szobát vagy ajánlhatnak egy divatwebáruházat.

Példának okáért a Trendmaker webáruház két ismert YouTuberrel fogott össze a Star Network jóvoltából, és egy órát, illetve egy táskát mutattak be a nézőik számára a videókban, amely tartalmak összesen 45 ezres megtekintést értek el, így sok új potenciális vásárló tudott megismerkedni a Trendmakerrel.

Ez a kampány csak egy abból a számos együttműködésből, amelyek már hazánkban ez idáig megvalósultak.

Világszerte egyre nagyobb teret hódít magának az online videós tartalomfogyasztás, így egyetlen cég sem hagyhatja figyelmen kívül a YouTube felületét mint értékes online marketingkommunikációs eszközt. A piaci szakértők szerint a 2016-os év folyamán jelentősen bővül majd azon kkv-k és multinacionális cégek köre, amelyek rendszeresen alkalmazzák marketingjükben a YouTube felületét.

A szerző a Youtube-marketingtrendekről a III. Magyar Marketing Fesztiválon számol be, amit 2016. 01. 28-án rendeznek meg a Lurdy Konferencia-központban. További információk a rendezvényről itt találhatók.

Hernádi Gábor

Star Network

Videóstratégia az ötlettől a publikálásig
Egyre-másra olvassuk ebben a magazinban, hogy a videós tartalommarketing milyen nagyszerű eszköz. Ha már elég lelkes az ötlettől, ez a cikk segíteni fog stratégia mentén, jól átgondolva, kidolgozva, tervszerűen és hatékonyan publikálni az első videókat, és a tartalommarketinget egy következő szintre emelni. Arra a szintre, amelyre a konkurenseink (remélhetőleg) még nem emelkedtek fel.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo