Valentin-napi siker? Még mindig nem késett le!

2017. február 13. hétfő - 17:00 / Timár Gigi
  •    

Valentin-napi kapkodás? Korántsem csak a szerelmesekre jellemző! De ahogy vannak kiváló utolsó pillanatos ajándékok, remek, még most is használható marketingötletek is kapcsolhatók a szerelmesek napjához.

Szeretjük vagy nem, a Valentin-nap mostanra hazánkban is megkerülhetetlenné vált. Ha vállalkozók vagyunk, legalábbis botorság lenne figyelmen kívül hagyni ezt az ünnepet.

Annál is inkább, mert a Mastercard Love Index idei felmérése szerint minden eddiginél többet költenek a magyarok szerelmükre az év legromantikusabb napján. Rengetegen az utolsó pillanatban. Legyen szó akár egy apró figyelmességről, akár egy extravagáns meglepetésről. Többek között ezt állapította meg a Mastercard Love Index, amely a bankkártyás tranzakciók alapján hároméves periódusban vizsgálja a Valentin-napi költési szokásainkat. A felmérés idén feltárta, hogy romantikus kiadásaink 49 százalékkal nőttek 2014 óta.

A Mastercard adatai szerint a Valentin-nappal összefüggő vásárlások jelentős részére az utolsó pillanatban, február 13-án kerül sor. Összesen 47,4 millió tranzakció történt ezen a napon világszerte az elmúlt három évben – ebből 150 ezer volt a magyarországi tranzakciók száma. Míg az európai virágeladások stagnáltak az elmúlt három Valentin-napon, hazánkban egyre többen választják a kedveskedés e klasszikus formáját: 36 százalékkal fordítunk többet csokrokra. Összességében a Valentin-nap is felértékelődött a magyarok körében: 66 százalékkal költünk többet ezen a napon mint három éve, ez 17 százalékkal az európai átlag fölött van. A Valentin-napi ajándékok online beszerzése is robbanásszerűen megugrott Magyarországon, 125 százalékkal nőtt a netes vásárlások száma. De nemcsak az interneten, az éttermekben is kétszer annyit költünk, mint 2014-ben. Utóbbi kiadások teszik ki a magyarok Valentin-napi költésének 70 százalékát.

valentin nap

Kép: Pixabay

Aki előrelátó volt, biztosan jól felépített akciókkal készült az év első nagy vásárlási lázára – ha idén nem tette, jövőre érdemes –, de ha ez nem történt meg, akkor sincs minden veszve. A Valentin-napot érdemes a közösségi médiában is „méltóképp” megünnepelni, erre pedig szuper utolsó pillanatos ötleteket adunk.

Készítsünk és osszunk meg „must have” tartalmakat

A romantikus idézetek, szerelmes versek, inspiráló, érzelmes szövegrészletek nemcsak a párkapcsolatban élőknél, de az egyedülállóknál is csodát tesznek a szakértők szerint. Nem csak a láthatóságot növeli – a hírfolyamokat szerkesztő algoritmusok is tudják, mi ilyenkor a menő téma –, de komoly ugrást okozhatnak a reakciókban is. Az emberek boldogan lájkolnak, megosztanak, ha pedig sikerül olyan idézetet, képet, bármit találnunk, ami nemcsak a szerelmesek ünnepéhez, de a márkánkhoz is kapcsolódik, a vásárlói elkötelezettség is növekedésnek indul.

Kínáljunk ingyen „ajándékot”

Sokan vannak, akik bizony nem készülnek előre, vagy épp nem akarnak túl nagy erőfeszítést tenni a Valentin-napi ajándék érdekében, mégis szeretnének adni valamit a másiknak. Ezek az emberek kapva kapnak majd rajta, ha egyszerűen személyre szabható és aztán továbbküldhető minivideókat, online képeslap-készítési és -küldési lehetőséget vagy más hasonlót kínálunk.

Használjuk a hashtegeket

Hiába készülünk kiváló akcióval, ha a vásárlók észre sem veszik, micsoda lehetőséget szalasztanának el, ha nem keresnék fel a boltunkat. A hashtag abban segít, hogy egy kulcsszó vagy kifejezés elé illesztve sokkal egyszerűbben lehet rákeresni az adott témára, így a cégünkre is. Ha a posztjaink, a bejegyzéseink, a képeink alatt létrehozzuk a #hashtaggel ellátott kulcsszavakat, arra rákattintva az érdeklődők minden olyan posztot megnézhetnek, amelyet ugyanazzal a hashtaggel láttak el. (Itt olvashat róla részletesebben.) A Valentin-napi akciók esetében vétek lenne kihagyni! Akik az utolsó nap kutatnak ajándék után, jó eséllyel így próbálják meg gyorsan áttekinteni a legjobb ajánlatokat.