Tutti növekedés: 30%-os exportbővüléssel ünnepel a 30 éves társaság

Az idén 30 éves Tutti Élelmiszeripari Kft. az elmúlt 3 évben évente 30%-os exportnövekedést ért el, és ma már az egymilliárdos magyar exportőrök táborát erősíti. A cég a legnagyobb holland kakaópor forgalmazó Magyarországon, árbevételének 1/3-át a kakaós termékek teszik ki. Az 1986-ban, saját fagylaltpor szabadalommal indult vállalkozás hazánkban a mai napig piacvezető ezen a területen. A Tutti fagylaltporokból 30 év alatt hozzávetőleg 2 milliárd fagylaltgombóc készült, amit ha sorba állítanánk, 2,5-szer körbeérné a Földet. Jelenleg a speciális táplálkozási igények kielégítése érdekében többek között laktózmentes fagylaltporokat, paleo italporokat és csökkentett szénhidráttartalmú cukrászipari alapanyagokat fejlesztenek.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A cég az elmúlt évtizedben – a hazai értékesítésen és a réspiaci igények kielégítésén túl – az export piacok irányába indult el. Európa mellett kiemelten fontos célpont a Közel-Kelet, ahová idén várhatóan 30-35 kamion Tutti termék jut el (pl. cappuccino, jegeskávé, kávéspecialitások, forró csokoládék és fagylaltporok). A folyamatban lévő beszállítói tárgyalások alapján a vállalat ebben az évben is 30%-os exportbővüléssel és újabb célországokkal számol.

Tutti terméksikerek itthon és a nagyvilágban

A Tutti Kft. elsősorban kényelmi élelmiszereket fejleszt és gyárt, amelyből három kiemelt terméke a holland kakaópor, a jegeskávé és a társaság létrejöttének kiindulópontja: a fagylaltpor.

A szakmai berkekben „Fagylaltkirályként” is emlegetett tulajdonos-ügyvezető, Prohászka Ottó nevéhez fűződik a fagylaltpor magyarországi szabadalmaztatása. 1986-ban – az akkor még gmk-ként működő 8 fős vállalkozásban – gyártottak elsőként olyan minőségű fagylaltport Magyarországon, amellyel megalapozták a cukrászipar egyik alapelemének hazai elterjedését, és ma már a cukrászdák és édesipari megrendelők nagy része az ország minden pontjáról tőlük szerzi be a (jelenleg 59 ízben kapható) alapanyagot. A trendeket követő – vagy éppen diktáló –, mindig megújuló fejlesztéseik „Az év fagylaltja” versenyeken 2002-től számtalan díjjal jutalmazták a cég újdonságait és például Curaçao-szigetét több mint tíz évig ők látták el fagyiporral.

A cég által gyártott kakaópor termékeinek összforgalma (saját márkás és TUTTI brand termékek együttesen) a kiskereskedelemben az elmúlt 3 évben megduplázódott. A TUTTI Holland Kakaópor közel harminc éve szinte minden háztartásban fellelhető, tavaly közel 700 tonna került ki az üzemből. A prémium kategóriás eredeti termék ismertségét legjobban az bizonyítja, hogy 2014-ben már hamisították is.

Kép: Pixabay

A diszkontláncokon kívül a legtöbb hiper- és szupermarket áruházlánc sajátmárkás instant kakaóját a rábapatonai vállalat gyártja, amelyből tavaly 1 000 tonnát értékesítettek, és jelen vannak a gasztro szegmensben is. Az összes instant kakaó-értékesítés értékben 2010-15 között közel 50%-kal emelkedett.

A hazai kiskereskedelemben elsőként jelent meg 2002-ben a TUTTI Jegeskávé, amely 2015-ben elnyerte a Superior Taste Award legrangosabb, háromcsillagos nemzetközi díjat. A díjnak köszönhetően újabb lehetőségek nyíltak a nyugat-európai piacokon és a cég beszállítói lehetőséget kapott például a belga Bidvest élelmiszerláncba is. A cég jegeskávéinak értékesítése tavaly 45%-kal nőtt 2014-hez képest, az elmúlt 5 évben pedig 81%-ot.

A magyar minőségi élelmiszerpiac jövője – Tutti szemmel

A társaságot a kezdetektől a termékkutatás és az élelmiszertudomány legújabb eredményeinek alkalmazása jellemzi. Prohászka Andrea cégvezető elmondta: „Az élelmiszerek feldolgozottság-foka egyre magasabb és megnőtt az igény az egészséges, valamint a speciális táplálkozási igényeket kielégítő élelmiszerek iránt. Ezért a laborunkban a meglévő (-mentes és -csökkentett) változatok mellett folyamatosan zajlanak újabb és újabb fejlesztések.”

Győr-Moson-Sopron megye hídfőállása

A megyében, hasonló időben indult élelmiszeripari vállalkozások többsége nem tudott talpon maradni. Nehéz ma jó magyar alapanyagot beszerezni, tartani vagy emelni a minőségi szintet. A saját erőből létrejött cégnél a rugalmas alkalmazkodóképességben és az etikus üzleti magatartásban hisznek. Ezek mellett a folyamatos innovációnak, a termék- és informatikai fejlesztéseiknek is köszönhető, hogy ma már nem csupán a régió egyik legnagyobbja, de a hazai élelmiszeripar meghatározó és elismert vállalkozása is a Tutti. „Célunk továbbra is az, hogy a legmagasabb élvezeti értéket nyújtó termékeket állítsuk elő, a lehető legkevesebb környezetre és szervezetre káros anyagból és technológiával, mindezt megfizethető áron. Ehhez méltóan kutatunk, fejlesztünk töretlenül.” – tette hozzá Prohászka Ottó tulajdonos-ügyvezető.

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo