Top it-biznisz tippek igazi tech sztároktól

2016. április 21. csütörtök - 06:40 / piacesprofit.hu
  •    

Mitől lesz sikeres egy termék? Mit vezet a biztos bukáshoz? Melyek azok a trendek amik meghatározzák a jövő cégeinek sikerességét? Milyen aspektusokat kell figyelembe vennünk a termék és szolgáltatásfejlesztés során? Top tippek igazi tech sztároktól!

Korunk vállalatai nagy kihívás előtt állnak. Szüntelenül meg kell felelniük a vásárlók által támasztott elvárásoknak, ehhez pedig a vállalatoknak, a termékfejlesztőknek folyamatos visszajelzésre van szükségük, hogy a céloknak és a felhasználóknak megfelelően készülnek-e a terveik. A vásárlói igények gyors változása és a piac telítettsége miatt nem engedhetünk meg magunknak sok teret a kísérletezgetésre, ha termékünk nem találkozik a vásárló igényével, könnyen elfordulnak tőlünk. Szembe kell néznünk azzal, hogy új kérdések és igények merülnek fel, melyekre a vállalatoknak azonnali, új, egyedi és innovatív megoldásokkal kell válaszolniuk.

Kép:FreeDigitalPhotos.net/bplanet

Kép:FreeDigitalPhotos.net/bplanet

Az április 26-29 közötti Craft 2016 szoftverfejlesztői konferencián olyan sztárelőadóktól tanulhatunk a jövő trendjeiről, akik közelről ismerik a legfejlettebb módszereket, hiszen olyan nagyvállalatok szakértőiként tevékenykednek, mint a Google, az Uber, a Facebook, a Twitter vagy a Soundcloud.

Bár a konferenciára már minden jegy elkelt, a szervezők küldetésüknek érzik, hogy a erősítsék a szoftveriparág “pezsgését” Magyarországon, a szereplők közötti tudásmegosztást, így a legizgalmasabb témákat és tippeket már most összeszedtük:

  1. Közelítsünk máshogy az adott problémához – Az igazán jó termékek és szolgáltatások olyan igényeket is képesek kiszolgálni melyekről nem is tudtuk, hogy léteznek. Egyszerűen annak köszönhetik sikerüket, hogy a magát a kérdésfelvetést újraértelmezik, ahogy az Uber tette azzal, hogy újraértelmezte a fuvarrendelés fogalmát – mondja Dan North, programozózseni, az idei Craft egyik sztárelőadója.
  2. Ne féljünk az új módszerek és megközelítések alkalmazásától – 2010-es indulásától a jelen hastegekkel borított Twitteréig az elmúlt 5 évben a Lean UX egy teljesen új perspektívát nyitott a termék és szolgáltatásfejlesztés területén. A módszer hatékonysága abban rejlik, hogy feldarabolja a tervezési folyamatot, melybe szakemberek széles körét vonja be. A folyamatos tesztelésnek köszönhetően az visszajelzések gyorsan és minden résztvevőhöz egy időben érkeznek, így a tesztelési, validálási folyamat jelentősen hatékonyabbá és gyorsabbá válik – hangsúlyozza Jeff Gothelf, a Lean UX c. könyv szerzője, aki többek közt olyan cégeknél tevékenykedett, mint az AOL vagy a Fidelity.
  3. Nézzünk az adatokra más szemmel – A szoftverfejlesztés tudománya mára nem csak számadatokon múlik, a kvantitatív elemzésen túl egyre fontosabbá válik a kvalitatív megközelítés is – teszi hozzá John Allspaw, az Etsy CTO-ja. John úgy gondolja, hogy ideje komolyan vennünk a kvalitatív adatelemzés módszereit és megközelítési módjait. Ugyanis ha azt szeretnénk, hogy a szoftverfejlesztés valóban a mérnöki munka alapja legyen, legalább annyi energiát kell fektetnünk a kvalitatív elemzésbe, mint a kvantitatív adatvizsgálatba. (Az adatelemzés a grow-hacking, vagyis az áttörésszerű növekedés egyik fontos eszköze is – itt olvashat a többiről is.)
  4. Építsünk valóban hatékony csapatot –  Melyek azok a megkülönböztető viselkedésminták melyek a hatékony és sikeres termékfejlesztői csapatok jellemzői? Azok, akik folyamatosan képesek megújulni és értéket teremteni mind vásárlóik mind vállalatuk számára – vallja Marty Cagan, aki az eBay e-kereskedelmi platform termékért és designért felelős alelnöke volt, jelenleg a világ legfontosabb fejlesztői csapatainak ad tanácsot a Silicon Valley Product Group alapítójaként. Előadásában azokról a megkülönböztető jegyekről fog beszélni melyek az igazán hatékony csapatokat jellemzik. (A dinamikus vezető nem csupán alkalmazottat lát a munkatársaiban, inkább úgy kezeli őket, mint az ügyfeleit: empátiával, rugalmasan, és igyekszik mindenki számára azt kínálni, ami valóban elégedettséget vált ki.)

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek