Többet adni mindig megéri!

2013. július 11. csütörtök - 18:30 / piacesprofit.hu
  •    

Akár egy egyénről legyen szó, akár egy csoportról vagy egy cégről, a hosszú távú fennmaradásuk és életszínvonaluk minősége attól függ, milyen cseréket folytatnak a környezetükkel. Azok, akik a bőséges csere mellett döntenek, akkor is virágoznak, amikor a többiek gondban vannak.

Kép:flickr

Néhányak abban „utaznak”, hogy úgy tegyenek szert javakra, hogy nem adnak érte valódi értéket cserébe! Számtalan példa van rá manapság sajnos, de ez a megoldás nem hosszú életű, rendszerint törvénybe ütköző, de minimum kimeríti a csalás fogalmát.

Sokkal többen vannak azok, akik azért nem tudják elérni és stabilan fenntartani elvárt életszínvonalukat, mert nem hajlandóak „korrekten megfizetni” a siker, a bizalom, a kívánt életszínvonaluk árát. Felveszik, ami „jár nekik”, de csak részben teljesítik azt, amit vállaltak. Azt ígérik, keményen dolgoznak, vagy határidőre szállítanak, vagy megjavítják, felszerelik, stb. de valahogy soha nem az, nem pont az történik. Tapasztalatból tudjuk, hogy csak idő kérdése és a piac, a kollégák, a vezetők kiismerik ezt a típust és máris oda a bizalom, a siker, a stabilitás és kezdhet az egyén, a csoport, a cég „új vadászmezők” után nézni.

A tisztesség és a bőség

Szerencsére a többség, legyen szó egyénről, csoportokról, cégekről, tisztességes gondolkodású.  Hisz abban, hogy azt kell nyújtani, szolgáltatni, amit megígértek, pont abban a formában, mennyiségben, ahogy azt elvárják. A piac, a csoport tagjai, a vezetők ezt a hozzáállást bizalommal, stabilitással, korrekt cserével jutalmazzák. Ezek a cégek, csoportok, egyének számíthatnak arra, hogy fennmaradásuk, stabilitásuk esélye magas lesz. Szeretünk ilyen partnerekkel dolgozni és számunkra is fontos, hogy ők stabilak és termelőképesek maradjanak. Ezt a hozzáállást tisztességes hozzáállásnak hívjuk.

Azok a vállalkozások, amelyek bőséges cserét alkalmaznak, több ajánlást kapnak a többinél. A befektetők buzgón vásárolják a részvényeiket. Az ügyfelek garantáltan hűségesek hozzájuk.

Van egy nem igazán gyakori hozzáállás is, ami minden alkalommal, amikor megnyilvánul vitathatatlanul pozitív nyomot hagy. Kivel ne fordult volna már elő, hogy váratlanul többet, jobbat kapott, mint amit elvárt és az, aki adta, csak mosolygott, nem kért érte többet, mint amiben elsőre megállapodtak. Lehetett ez egy kofa a piacon, aki rádobott még egy szép almát az 1 kg-ra, és 1 kg-ot számolt fel, lehetett ez egy szállító cég, akinek az emberei ott maradtak és segítettek pontosan beállítani, összeszerelni, kicsomagolni, „csak úgy”! Ki jut majd eszünkbe, amikor újra piacra megyünk gyümölcsért, vagy szállíttatni kell valamit? Valószínűleg ugyan az a kofa, vagy ugyan az a szállító cég.

Ez utóbbi hozzáállást nevezhetjük bőséges cserének. Nem azt jelenti, hogy ingyen szolgáltatást kell adni, azt jelenti, hogy szolgáltassunk jobban, több eredménnyel, mint amit rendeltek. Azt jelenti, hogy meg kell próbálni a reméltnél jobb eredményt elérni mindig.

Mint azt írom, ez nem igazán gyakori hozzáállás, de azt könnyű belátni, hogy a bőséges cserébe befektetett energia úgy működik, mint a jó promóció. Felerősíti a hírünket és megalapozza a goodwillünket a piacon!

Az, hogy a csere fenti négy típusa közül melyiket gyakorolja  egy egyén, egy csoport, vagy egy cég határozza meg az egyén, a csoport, a cég életszínvonalát, stabilitását és végső soron fennmaradásának időtartamát! Ez egy szemlélet, egy hozzáállás, ami fejleszthető. Minden vezető egyik kiemelt feladata kialakítani a csoportjában az igényt a tisztességes csere és a bőséges csere gyakorlata iránt! Az eredmény minden képzeleten felüli lesz!

Nagy Béla
Comline Kft.

Feliratkozom a(z) Cégvezetés & irányítás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek