Szülinaposok: így hozzuk ki a legtöbbet a jubileumból

2015. augusztus 17. hétfő - 12:05 / piacesprofit.hu
  •    

Tíz éves, húsz éves, huszonöt éves: sok cég ünnepelhet valamilyen évfordulót, talán az Ön vállalkozása is ezek közé tartozik. Az ilyen „kerek” évfordulóknál egy kicsit mindig elgondolkozik az ember, hogy hogyan hozza ki a jeles évfordulóból a legtöbbet. Mi legyen az a nagy dobás, ami igazán emlékezetessé teszi ezt az eseményt, és ami megtérülő befektetés is egyben?

Kép: Pixabay

A jubileum ugyanis nem csak annyit jelent, hogy „no lám, ez a cég már x éve tevékenykedik az adott üzletágban…”, hanem azt is, hogy ezek az év bizony sok-sok szakmai tapasztalatot hoztak. A szép kerek jubileumi évek pontosan erre jók: ilyenkor a marketing stratégiát érdemes erre az erősségre építeni – írta Szombati Orsolya online marketing szakértő a Bisnode céginformációs szolgáltató blogján olvasható legfrissebb bejegyzésében.

Hogyan érdemes a jubileumot kommunikálni? Hogyan lehet ebből kézzel fogható profitot realizálni?

Minden marketing anyagba bele lehet csempészni, akár egy saját kis logót is készíthetünk ennek a jeles alkalomnak. Ha olyan üzlete van, ahová betérhetnek a vásárlók, vagy a saját futárai szállítják házhoz a termékeket, akkor a dolgozói részére készíttessen egy jubileumi kitűzőt. Apróság, és nem is tekintünk rá túl figyelemfelkeltő eszközként, pedig nagyon is megragadja a figyelmet.

Amíg a kolléga a megvásárolni kívánt árucikkeket blokkolja be a kasszába a vásárlónak szemet fog szúrni, és tudat alatt is beépül az információ, hogy Ön már ennyi és ennyi éve működik, akkor ez egy stabil, megbízható vállalkozás.

A weboldalán és a közösségi média felületein is érdemes már jó előre kommunikálni, hogy ez egy különleges év, és itt bizony készül valami. Készíthet szórakoztató videókat az elmúlt évekről, hogy hogyan változott a cége, milyen csapat épült ki az évek alatt.

Bemutathatja kollégáit, ki mióta van a cégnél, mihez ért a legjobban. Itt érdemes azokra külön figyelmet szentelni, akik szintén jubilálnak a vállalkozásával együtt.

Az első 25 év
25 év a piacgazdaságban nagyon rövid időszak, hiszen ha kitekintünk tőlünk nyugatabbra, számtalan több mint száz éve sikeresen működő családi vállalkozást látunk. Magyarországon azonban az újkori piacgazdaság is csak 25 évre tekint vissza, így a hazai cégvilágban ennél idősebb céget nem találunk. A tervgazdaságról való áttérés sikertörténetként indult, ennyi évvel a rendszerváltás után viszont már kimondhatjuk, nem lett az.

A születésnap közeledtével érdemes kampányt indítania, ami lehet: egy szülinapi kupon kampány, kedvezményes napok, extra ajándék, vagy egy extrém vásárlási lehetőség (pl. night shopping a törzsvásárlóknak, vagy egy készlet csere utáni előnyitás: csak a meghívottak részére, hogy a legújabb termékekből ők választhassanak elsőként), egy olyan termék vagy szolgáltatás, ami csak most kapható, amíg tart a jubileumi ünneplése, vagy akár egy rendezvény.

A meglévő ügyfélkör ilyen kiemelt kezelése nem csak az ő lojalitásukat növeli, hanem azok számára is vágykeltő, akik most nem lehettek itt. Ez az új vásárlók számára is egy nagyon jó marketing érv: „Kedves XY, tudja mi a szülinapi akciónk keretében most éppen egy finger food partira hívtuk el a törzsvásárlóinkat.. ebből is láthatja, hogy mi valóban a vásárlóinkért vagyunk.”

A jubileumra készítsen egy saját érkező oldalt is, ahová az alkalomra készített logókkal és más kommunikációs csatornákkal hivatkozhat. Ez az oldal tartalmazhat egy kicsit részletesebb cég történetet, humoros sztorikat az elmúlt évekből, adjon élményeket az ügyfélnek, lehet itt kupon, vagy jelentkezési lap a nyeremény játékára, vagy a cég szülinapi bulijára. Érdemes a honlapja főoldalára is linkelni ezt az oldalt, hogy aki először jár a weboldalán az is értesülhessen róla, hogy most igazán megéri az ügyfelévé válni.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor