Szívesen exportálnának többet a kkv-k

2017. január 20. péntek - 06:10 / piacesprofit.hu
  •    

A kisebb méretű vállalatok Európa-szerte exporttevékenységük bővítésével igyekeznek bevételeiket növelni, derül ki egy kutatásból. Ez alól kivételt jelent az Egyesült Királyság, ahol a cégek exporthajlandósága jelentősen csökkent a júniusi „Brexit” népszavazás után. 

fejleszteni kell a kkv-knak a termelékenységüket

Kép: SXC

Egyre növekszik azon kkv-k száma, akik exportra termelnek, és ezzel párhuzamosan az átlagnál magasabb bevétel-növekedésről számolnak be – derült ki a UPS európai kkv-k export tevékenységét vizsgáló éves kutatása. A negyedik éves kutatás szerint azok a cégek, akik exportálnak gyorsabban növekednek más cégeknél.  A 2016-os eredményeket befolyásoló egyik legfőbb faktor egyértelműen a júniusi brit népszavazás volt, mely az Egyesült Királyság EU-ból való kilépéséről szólt. A kutatás készítői az Egyesült Királyságban a szavazás előtt és után is gyűjtöttek adatokat. Az eredmények pedig jelentős esést mutattak az egyesült királyságbeli kkv-k exporthajlandóságában a harmadik negyedév során. A szavazás előtt a brit kkv-k 36 százaléka várt emelkedést az exportjában, míg a szavazás után ez a szám 20 százalékra esett vissza. (A Brexit várhatóan még a legpesszimistább jóslatoknál is keményebb lesz.)

Ezzel ellentétben minden egyéb piacon a változás fordított volt. Összességében a cégek 26 százaléka számított exportbővülésre a második negyedévben, míg a harmadik negyedévre a szám 33 százalékra nőtt. A változások hatására az Egyesült Királyság pozíciója az exportáló országok listájában jelentősen megváltozott. Míg korábban az ország a kontinens második legexport-intenzívebb piaca volt Németország után, mostanra a hatodik helyre esett vissza.

5 stratégiai lépés a nemzetközi márkaépítéshez
A külföldi piacon való megjelenéshez szükség van tőkére, gyártási kapacitásra, szervezetfejlesztésre és még számos dologra. A rengeteg befektetett idő és pénz azonban mit sem ér tudatos márkaépítés nélkül.

“A kkv szektorban működő exportőr vállalatok magasabb bevétel-növekedésről számolnak be, és sokkal bizakodóbbak a jövőbeli teljesítményükkel kapcsolatban is – mondta el Nando Cesarone, a UPS Europe elnöke. – A 2016-os tanulmányunk azt mutatja, hogy azon kisvállalati vezetőknek több mint fele, akik a termékeik exportja mellett döntöttek, az elmúlt három évben folyamatosan növelni tudták bevételeiket. Míg azok közül, akik nem exportáltak, csak 31 százalék tudott növekedésről beszámolni.

Mindemellett az exportáló kkv-k aránya általánosságban is nőtt, egyes piacokon kifejezetten gyors ütemben. Ezek a kkv-k pozitív előrejelzéseket adtak; a cégek nagyobbik része stabil, vagy növekvő exportra számít. Az EU továbbra is a legfontosabb exportpiac az európai KKV-k számára, melyet az USA követ. Az egyéb piacokra is exportáló cégek részaránya is növekszik, kivéve Olaszországban és az Egyesült Királyságban. A jövőt illetően a három legfőbb kérdés, melyeket a cégeknek meg kell vizsgálniuk, mielőtt exportálni kezdenek, az e-kereskedelem lehetőségeinek kihasználása, az ismeretlen piacokon való növekedés problémái és a piaci ismeretek megszerzése.

Így fogják zabálni a külföldi vevők
A magyar piac mérete miatt a sikeres vállalkozások számára egyértelmű, hogy előbb-utóbb át kell lépni a határokat. Az internet korában ez könnyebb, mint valaha. De van néhány marketinges alapvetés, amit kár lenne figyelmen kívül hagyni.