Szigorodik az ellenőrzés a „dízelgate” után

Az EU a jövőben sokkal szigorúbban ellenőrzi a forgalomba kerülő új autótípusokat: egy új „dízelgate” megelőzésére nemcsak a prototípusokat, hanem egy sor, már futó új kocsit is átvizsgálnak, és az unió is visszahívhat minden tagállamban hibásnak bizonyult autókat.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

Az Európai Parlament döntése kimondja, hogy az új autótípusok engedélyezése továbbtra is nemzeti hatáskör. Az egyes országok illetékes hivatalainak dolga, hogy munkájukban érvényt szerezzenek az EU biztonsági, környezetvédelmi és egyéb előírásainak, mielőtt engedélyezik egy jármű forgalomba helyezését. Az egy ország hatósága által kibocsátott engedély az unió minden tagállamában érvényes.

Kép: Pixabay

Ugyanakkor a jövőben az EU is ellenőrzi majd a nemzeti szerveket, illetve az általuk az engedélyezéssel megbízott testületeket annak megelőzésére, hogy azok „elnézőek” legyenek a hazai ipar javára. Amennyiben hibás döntéseket tapasztalnak, mind az unió, mind egyes tagállamok keresettel élhetnek e döntések ellen az illetékes nemzeti kormányhivatalnál.

Ugyancsak újdonság, hogy ezentúl nemcsak az új autók prototípusait kell vizsgálni, hanem – szúrópróbaszerűen – bizonyos számú, már forgalomba került új járművet is. A parlament egyúttal felhatalmazta az Európai Bizottságot, hogy saját hatáskörben is ellenőrizze az új autók engedélyezési eljárásait, és szükség esetén visszahívhasson kocsikat, mégpedig valamennyi tagállamban.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Újabb botrány: új dízelmodellek csaltak az emissziós teszteken!
A Volkswagen-botrány után végképp nyilvánvalóvá vált, hogy a dízelautók több nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a benzines gépjárművek. Ez azonban azt jelenti, hogy azokban az országokban, ahol az autókat az emissziójuk után adó terheli, kedvezőbb adósávba estek a szennyezőbb kocsik, vagyis kevesebbet fizettek a tulajdonosaik az államnak, mint kellett volna.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo