Szeretjük a munkaadónkat

A cégvezetők véleménye alapján a munkavállalói elkötelezettség és motiváció meghatározó kérdés lesz a 2014-2016 közötti időszakban, a térségben a magyar munkavállalók a legelkötelezettebbek a munkahelyük iránt.

A cégvezetők 69 százaléka úgy tartja, hogy a dolgozói elkötelezettség és motiváció kulcsfontosságú szerepet fog játszani a következő 3 évben, mint az üzleti eredményességet befolyásoló fő stratégiai mutató – derül ki a legutóbbi közép-kelet-európai Legjobb Munkahely Felmérésből, amelyet az Aon Hewitt készített. (Az elégedett munkaerő a létfontosságú az ügyfelek elégedettségének növeléséhez.)

A közép-kelet-európai régióban az alkalmazottak úgy érzik, vezetőik egyformán magas szintű elvárások elé állítják őket, és tisztában vannak vele, hogy munkájuk által hogyan járulnak hozzá a teljes szervezet sikerességéhez, ami bizonyítja a cégek teljesítmény-menedzsmentre fordított kiemelkedő figyelmét. “Az emberközpontúság még mindig kihívás a régióban annak ellenére, hogy ennek a területnek van a legnagyobb pozitív hatása a munkavállalói elkötelezettségre.” – mondta Edward Stanoch, az Aon Hewitt európai régió vezetője.

Országos eredmények Kelet-Közép-Európában – elkötelezettségi szint alapján

2013-as eredmények alapján a kelet-közép-európai régióban Magyarországon és Oroszországban a legmagasabb az átlagos dolgozói elkötelezettség.  Ugyanakkor a másik oldalon Lengyelországban és Szlovákiában a legalacsonyabb a munkavállalók átlagos elkötelezettségi szintje.

„A munkáltatók többsége a régióban felismerte az elkötelezettség kiemelkedő hatását az üzleti eredményességre, és úgy tekint annak fejlesztésére, illetve magas szinten tartására, mint kiemelkedő stratégiai feladatra az elkövetkezendő 2-3 év során. Ezt igazolja például Magyarországon is az évről évre, lassan, de magabiztosan növekvő átlagos elkötelezettség, ami visszaigazolja a vállalatok egyre több és egyre tudatosabb befektetését a munkavállalók elkötelezettségének megteremtésébe.” – fejti ki Veres Rita, az Aon Hewitt kelet-közép-európai elkötelezettség üzletágának vezetője.

Jelentős változások a 2012-es évhez képest

A legfontosabb változás, hogy 2012-höz viszonyítva az emberek sokkal magabiztosabban tekintenek saját lehetőségeikre a munkaerőpiacon. 57 százalékuk gondolja úgy, hogy keresése során könnyen találna új munkát (ez a szám 49% volt 2012-ben). Szintén tapasztalható erősödés a vezetők saját beosztottaik fejlődésével kapcsolatos tudatos gondolkodásában, és a napi szintű motivációba fektetett figyelem és energia területén.

Másrészről azonban, 2013-ban az alkalmazottak sokkal kevésbé látják tisztán a felsővezetés által kijelölt irányokat és kevésbé nyilatkoznak pozitívan munkahelyükről, ami az elkötelezettség egyik fontos területe. Továbbá az elkötelezettség “maradási hajlandóság” alkotóeleme is romlott a tavalyi évben, itt tapasztalható az egyik legnagyobb különbség 2012-höz képest. Ez azt jelenti, hogy a dolgozók már könnyebben feladnák munkahelyüket, ami összhangban van a munkaerőpiaci önbizalmukkal is.

A mentoring a hiányzó láncszem?
A mentoring klasszikus fogalma munkahelyi környezetben az újonnan belépő munkavállaló beilleszkedésének felgyorsításához, egyáltalán tapasztalatátadáshoz, szerepmodell nyújtásához kapcsolódik, ahol a fiatalabbat, az új belépőt a tapasztaltabb, idősebb mentorok támogatják, tanítják, coacholják. Ez a klasszikus szerepe a mentoringnak megmaradt, ám alkalmazási területe folyamatosan és jelentősen bővül.
Két magyar cég a legjobb munkahelyek között

Ebben az évben 15 kelet-közép-európai cég érdemelte ki az Aon Hewitt Legjobb Munkahely címét a régióban: ők azok, akik a legmagasabb szintű munkavállalói elkötelezettséggel és kiemelkedő humánerőforrás menedzsment gyakorlatokkal rendelkeznek.

A magyarországi Janssen Cilag Kft. az 50-250 fő közötti foglalkoztatók listájának első helyén végzett, a Debreceni Hőszolgáltató Zrt., pedig a kategória negyedik helyezettjeként, többszörös magyarországi elismerés után szintén a közép-kelet-erópai lista élmezőnyébe került.

“Legjobb Munkahelynek lenni érték! Ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy a Legjobb Munkahelyek négyszeres profitnövekedést érnek el a többi szervezethez viszonyítva, és a teljes részvényesi megtérülés tekintetében az eredményeik 50 százalékkal az átlagos szint fölött vannak.” tette hozzá Edward Stanoch.

2014 az emberi cégek éve
1960-ban a Harvard Business School legendás marketingprofesszora, Teo Levitt a “Rövidlátó marketing” című írásában kifejtette: a cégek egyre inkább elvesztik a szemük elől az üzletük valódi célját, a versenytársak által állított célokat kergetik és végül lemaradnak, elvesznek. Hogy elkerüljék a végzetüket, Levitt arra ösztönözte a cégvezetőket, tegyék fel a látszólag nyilvánvaló kérdést maguknak: “Milyen üzletet is csinálok valójában?” A kérdés mind a mai napig rendkívül erős ösztönzőként tud hatni a stratégiai megbeszéléseken. És mégis: több mint 50 évvel később a cégek még rosszabbul teljesítenek, ha arról van szó, hogy helyesen kéne válaszolni erre az egyszerű kérdésre.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo