Szeretet az üzletben

2018. szeptember 13. csütörtök - 18:30 / piacesprofit.hu
  •    

A toll hatalmasabb fegyver, mint a kard – tartja a mondás, és ez az üzleti életben is igaz: a jól megválasztott szavaknak üzletteremtő ereje van, főként ha pozitív érzelmeket, üzenetet közvetítünk partnerünk, ügyfelünk felé – hívta fel a figyelmet szakértőnk.

Az élet egyik legnagyobb titka a nyelv. Az emberi szavakkal lehet dicsérni, szidni, elismerni, elmarasztalni s még sok minden mást. Ha ennyi mindent lehet a szavak által elérni, akkor vajon a szavaknak üzletteremtő ereje is van? A szeretetteljes üzletembernek több jellemző vonása figyelhető meg: kedvesség, türelem, megbocsátás, udvariasság, alázat, nagylelkűség, őszinteség. Ha ezeket a hétköznapokban megvalósítható, alapvető gyakorlati vonásokat mindennapos készséggé fejlesztjük, figyelemreméltó eredményt érhetünk el: partneri kapcsolataink kielégítőbbé és örömtelibbé válnak.

Jó a társaságukban lenni. Ne ijedjünk meg attól, ha a fenti erények bennünk változó mértékig vannak jelen. Ez természetes. Törekedjünk arra, hogy minél több erényt sajátítsunk el és gyakoroljunk. Ha találkozunk partnerünkkel – akár új, vagy meglévő üzletféllel, próbáljuk ki az első üzleti szeretetnyelvet alkalmazni.

Closeup of a business handshake in office

Fontos az elismerés – Kép:Fotolia

Elismerés

Egyik legnagyobb emberi vágyunk, hogy elismerjenek, értékeljenek bennünket. A szeretet kifejezésének egyik módja tehát az elismerő szavak. Az elismerő szavak célja nem az, hogy hízelgéssel keresztülvigyük az akaratunkat. A szeretet cselekvő törődést jelent üzleti partnerünk jólétével. Az elismerés a viszonzására ösztönöz.

Vevővélemény: százezreket ér
Bevennél egy olyan gyógyszert, amit Te próbálnál ki először? Beülnél egy olyan autóba, aminek a legelső darabja éppen most gördült le a gyártósorról, és még egy törésteszten sem vett részt? Ugye te sem feküdnél egy olyan sebész kése alá, aki még nem végzett az egyetemen?

A dicséret, a biztató szavak és a kérések sokkal inkább erősítik az önbecsülést, mint a követelések. Bensőséges légkört teremtenek, begyógyítják a sebeket, és a lehető legjobbat hozzák ki a céges kapcsolatokból. Képzeljük csak el, ha zsörtölődéseink és kritikáink helyett céges partnerünknek dicsérő szavakat mondanánk!  Sokszor csak a külső megerősítés hiányzik ahhoz, hogy szunnyadó tehetségünket kibontakoztassuk.

Bátorítás

A dicséret mellett bátorító szavainkkal is elismerésünket fejezhetjük ki. A bátorítani szó azt jelenti: „bátorságot önteni” valakibe. Bárkivel előfordulhat, hogy elbátortalanodik, és nem bízik magában, ami megakadályozhatja abban, hogy a benne rejlő lehetőségeket kiaknázza, és talán éppen szakmai bátorításra lenne szüksége ahhoz, hogy leküzdje kishitűségét. A bátorításhoz empátiára van szükség, arra a képességre, hogy a partnerünk szemszögéből lássuk a világot. Meg kell értenünk, hogy ő mit tart fontosnak a tárgyaláson.

Kedvesség

A szeretet mindig kedves. Ha tehát szavakban is közölni szeretnénk szeretetünket, gyakran kell „jó szót” mondanunk egymásnak. Természetesen nem udvarolni kell partnerünknek, hanem szeretettel feléjük fordulni. Viszont ugyanannak a mondatnak kétféle jelentése is lehet, attól függően, hogy hogyan mondjuk. A kedvesen és gyengéden kimondott „tisztellek” szó egészen mást jelent, mint ha ugyanezt a szót kérdő hangsúllyal ejtjük ki. Gyakran megtörténik, hogy hanglejtésünk teljesen mást fejez ki, mint a szavaink és erre fontos ügyelni. Partnerünk ugyanis rendszerint nem csak a kimondott szavaink, hanem a hangsúlyunk alapján értelmezi az üzenetünket, a megbeszéléseinken. Ha dühösen odasziszegjük, hogy „persze, boldogan megtervezem Önnek ezt a katalógust!”, abból partnerünk nem a szeretet üzenetét fogja kihallani.

Ügyfélélmény 2018: Szeresd az ügyfeledet!
A cél marad: Felhasználói élmény növelése – ebből eredő lojalitás kialakulása – üzleti eredmény növekedése, de vannak kikerülhetetlen trendek: Kikerülhetetlen trendek. Ma már a digitális alapon integrált reklámozási, ügyfélkapcsolati lánc a nyerő. Az online és offline ügyfélcsatornák egymásba nyitása hozza ma a legnagyobb sikert! A vásárló követésének legeredményesebb módja az összes ügyfélszolgálati csatorna mátrix-szerű összekötése, kommunikációja, adatgyűjtése.
Időpont: 2018. október 03.
Helyszín: Sugár Üzletközpont Rendezvénykomplexum, 1148 Budapest, Örs vezér tere 24.

Szelídség

A szeretet kér, nem követel. Ha az egyik fél követeléssel fordul a partneréhez, kapcsolatuk inkább emlékeztet a régi korban megélt szülő-gyermek viszonyához. A kisgyermeknek van szüksége arra, hogy utasítsák, hiszen még nem tud önállóan kiigazodni a világban. A céges partneri viszonyokban azonban egyenlő felekként kell részt vennünk. Nem vagyunk tökéletesek, de érett felnőttek és egymás partnerei vagyunk. Üzleti kapcsolatunk akkor válhat erőssé, ha megismerjük egymás szakmai vágyait és céljait.

A dicsérő szavak és az elismerő kijelentések a szeretet hathatós közvetítői. Minél egyszerűbb és közvetlenebb, annál kifejezőbb: „Remekül észrevette ezt a problémát. Cégem pedig megoldást kínál Önnek!” Vagy egy étterem tulajdonosnak: „Az Ön étterme nagyon figyel a vendégekre. Mit szólna, ha a vendégeik kitöltenének egy rövid elégedettségi kérdőívet, ami által étterme referencia ajánlásokat kaphat?” Vagy az üzleti megbeszélés végén: „Nagyon jólesett, hogy szakmai véleményemet kérte. Remélem, segíteni tudom munkáját.”

Az ilyen és hasonló elismerések hozzájárulnak az üzleti megbeszélések pozitív légköréhez.

 

Gyakorlófeladat, amivel jobb lehet partneri viszonyunk:

  • Szánjunk rá egy hosszabb megbeszélést is akár, hogy partnerünk a tárgyalásunkon megoszthassa velünk a feladattal kapcsolatos álmait, vágyait és ambícióit.

Ne sajnáljuk rá az időt. Ha figyelmesen hallgatjuk, legbensőbb szakmai “titkai” tárulhatnak fel előttünk és szinte el is készíthetjük a megbeszélésünk folyamán a kreatív brief-ünket. Próbáljuk beleélni magunkat az ő szakmai helyzetébe, s őszintén és szeretettel bátorítsuk őt törekvéseiben. Mindig figyeljünk arra őszinte figyelmünkkel, hogy milyen konkrét segítséget nyújthatunk partnerünk céljainak eléréséhez! S ezáltal a mi céljaink is teljesülnek.

  • Értékeljük a megbeszéléseink után a kommunikációs szokásainkat és stílusunkat. Megfelelő volt-e? Milyen hibákat ismertünk fel?

A megbeszéléseken kéréssel, javaslattal és útmutatással fordulunk társunkhoz, vagy követelés, ultimátum, sőt fenyegetés árad szavainkból? Ne feledjük, a szeretetre alapvetően a választás, a szabad akarat és az önkéntes, kölcsönös tisztelet a jellemző.

Amennyiben egy ilyen tárgyaláson szeretnél részt venni, ahol Te vagy az ÜGYFÉL, amikor reklám és grafikai anyagaidat tervezed, mindenképpen keress fel egy olyan kreatív grafikai stúdiót, ahol az első mondat a megbeszélés kezdetekor: “Köszönöm, hogy időt szánt találkozónkra.”

A jövő héten újra jelentkezem…

Szerző:

Kocsis Zoltán

Kreatív Ügynökségi igazgató

Idea Fontana Kft.

Szerzőnkről:
KocsiszoltankisKocsis Zoltán több mint 30 éve foglalkozik nyomdai grafikai kivitelezéssel. Pályafutása során több mint 1200 cégnek volt segítségére, arculati elemeiknek megalkotásával. Legnagyobb szakmai elismerését 2013-ban kapta, amikor Ferenc pápa megválasztása alkalmából a Köztársasági elnök az általa tervezett, bőrkötéses Szent Pál levelei könyvet adta át ajándékul a katolikus egyházfőnek. Grafikusként hiszi, hogy a jó grafikai kivitelezésnek üzletteremtő ereje van. Elhivatott, hogy a hazai kkv-k eljussanak arra a szintre, amikor a brandjüknek megfelelő arculatot építhetnek fel. Vevőszerző szóróanyagokat, katalógusokat alkothassanak.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor