Súlyos hiba az álláskeresők lekicsinylése

2014. február 14. péntek - 15:02 / piacesprofit.hu
  •    

Az álláskeresők fele találkozott már kellemetlenkedő személyzetissel, kétharmaduk arra panaszkodik, nem kap visszajelzést a beadott pályázatról. Munkaadóként súlyos hiba legyinteni az álláskeresői panaszokra, ugyanis sokan bosszút állnak. Rossz hírét terjesztik a cégnek, nem vesznek a termékekből és eszükbe sem áll újra pályázni. Néhány fogással azonban még az elutasítás is szépen tálalható.

Megéri tisztelni az álláskeresőt!

Súlyos hiba lehet a cégek részéről az álláskeresők lekicsinylése. A Reed Consulting felmérése szerint a diplomás álláskeresők egyharmada a kellemetlen élmények hatására soha többet nem kér a velük méltánytalanul bánó cégből – így azok termékeiből vagy szolgáltatásaiból sem. A diplomás álláskeresők legalább kétharmada tapasztalta már, hogy elmaradt a visszajelzés a kiszemelt munkaadó részéről – áll a Reed Consulting háromezer diplomás álláskereső tapasztalatait összegző kutatásában. Vannak persze külföldi példák, amellyel meg lehet előzni a csalódást. Horvátországban, Szerbiában régóta elterjedt gyakorlat, hogy feltüntetik az álláshirdetésekben: ha a pályázó szakmai önéletrajza alapján nem felel meg, nem értesítik. Ám nem tudható, a hazai álláskeresők miként fogadnának egy ilyen újítást.

A sikeres munkaerőkiválasztás lépéseiről itt olvashat!

Ha munkaadóként meg akarjuk őrizni a cég jó hírét, akkor profin kell kezelni minden beérkező pályázatot. Vannak cégek, amelyek már a pályázat beérkezését jelzik egy automatikus e-mail formájában, majd ezt követi a pályázat érdemi értékelése – írta a Monster.hu.

A pályázókat nem csupán a visszajelzés hiánya zavarja, az interjúztatókkal is gyakran meggyűlik a bajuk. Az álláskeresők fele szerint sok a felkészületlen, a pályázó szakterületét nem ismerő, durva vagy udvariatlan “személyügyes” derült ki a DDI tanácsadócég és a Monster állásportál-hálózat közös felméréséből. A megkérdezettek háromnegyede mindenesetre leszögezte: utasított már el jónak tűnő ajánlatot az interjúztató viselkedése miatt. (A személyiség és kompetencia szerepe a munkaerő felvételben óriási!)

Egy-két apró figyelmességgel azonban könnyű megnyerni a jelölteket és a cég malmára hajtani a vizet. Ennek egyik eleme az interjúidőpont egyeztetése. Igazodunk a jelöltek napközbeni kötöttségeihez, nem kizáró ok egy kora reggeli vagy késő délutáni interjúidőpont sem. Rossz pont lehet, ha a cég megvárakoztatja a jelöltet. Ha késik az interjúztató, megelőzhető a rossz szájíz udvarias fogadással, itallal kínálással, olvasnivalóval. Interjún pedig a cég és a munkakör részletes bemutatásával, kérdezési lehetőség felkínálásával lehet pozitív képet festeni a vállalatról.

Jó tanácsok állásinterjúhoz – ezúttal a munkáltatónak
Az állásinterjú keresőszóra adott találatok döntő többségben a pályázónak adnak tanácsokat. A munkaadó felvételi interjúval kapcsolatos tevékenységére, magatartására vonatkozóan viszont kevés helyen találunk javaslatokat, módszereket, pedig ez a beszélgetés meghatározó tényező, legtöbbször a döntés előkészítésének záró eleme. Szakértőnk a munkaadónak segít!

Feliratkozom a(z) Cégvezetés & irányítás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek