Sikeresek a magyar borok Hongkongban

2013. november 08. péntek - 20:47 / piacesprofit.hu
  •    

Hatalmas sikert arattak a magyar borok egy Hongkongban tartott borászati szakkiállításon, ahol a HITA támogatásával mutatják be a magyar borászatok termékeit.

Magyar borok a hongkongi vásáron – Kép: HITA

A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) – folytatva a korábbi évek külpiaci, magyar borokat népszerűsítő megjelenéseit – közösségi standdal képviseli Magyarországot a november 7 és 9 között zajló, Hong Kong-i International Wine & Spirits Fair szakkiállításon. A HITA csaknem egy tucat borászat, és azok legjobb, illetve legújabb borait mutatja be a standon, ahova egy szakértői zsűri döntése alapján kerülhettek be a kiállító pincészetek.

A borok és a borászatok  Magyarország legnevesebb borvidékeit – Tokaj, Villány, Somló-hegy, Eger, stb. – képviselik. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal azt reméli, hogy a vásár ráirányítja a nemzetközi figyelmet a kiváló magyar borokra és ezáltal a borászatok exporttevékenysége is növelhető. Az első siker már meg is született: a tokaji Sauska Pincészet 2003-as Aszú Esszenciája a kiállítás borversenyén a Legjobb Kelet-Európai Bor kategória nyertese lett.

Van még tere a bormarketingnek

Tovább növelhető a magyar borok hírneve az újjáéledő keleti gazdasági kapcsolatrendszer felhasználásával és megfelelő marketingtámogatással.

Összesen 3 millió euró áll rendelkezésre 2013 és 2016 között a magyar borok promóciójára Japán, az Egyesült Államok, Kína, Oroszország és Kanada piacán. A rendelet szerint támogatást az oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel vagy földrajzi jelzéssel rendelkező, illetve a borszőlő fajtájának jelzésével ellátott borászati termékek ezen öt országban történő megismertetését és promócióját célzó programhoz lehet igényelni. A program időtartama nem lehet több három évnél, és egy-egy programhoz legalább 25 ezer, legfeljebb pedig 250 ezer eurós támogatást lehet igényelni – derül ki a rendeletből. A program egyebek között utazási és szállásköltséget, PR-tevékenységeket, médiamegjelenéseket, kiállítási részvételt vagy reklámkiadványok elkészítését támogathatja, mértéke pedig a támogatásra jogosult nettó költségeinek 50 százaléka lehet.

Már a jövő évi keretet költik a borászok
Megkezdte a támogatások kifizetését a szőlészeknek-borászoknak a minisztérium, de már a 2014-es keret terhére, mert az idei nem elég az igények fedezésére. Közben elindult a területalapú támogatások kifizetése is.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor