Ráugrottak a cégek a foci VB-re

Ön is úgy érzi, hogy minden áron nagy képernyős televízión kell néznie a foci vb-t? Ráadásul úgy, hogy előtte eszébe sem jutott volna lecserélni régi készülékét? Ez nem véletlen, ugyanis az Oroszországban rendezendő viadal előtt az áruházláncok akciói és a bankok hitelhirdetései ezt sulykolják belénk.

Egy nagyobb ünnep vagy fontosabb esemény előtt mindenhonnan a fogyasztásra és a hitelfelvételre ösztönző reklámok tucatjai zúdulnak ránk. A szolgáltatók részéről nem véletlen a reklámdömping ebben az időszakban. Egy webáruház forgalmának 30-40 százaléka is származhat a karácsonyi időszakban például. A fogyasztók oldaláról nézve pedig a családdal való törődés, a szeretet, az ünnepi rohanás és a felfokozott hangulat az, ami sok esetben féktelen költekezést eredményez.

Hitelt hitelre halmozunk
A Bankkalkulátor.hu adatai szerint egy év alatt jelentősen erősödött a lakosság hitelfelvételi aktivitása, a portál az idei első negyedévben 65 százalékkal több személyihitel-igényt közvetített a vele kapcsolatban álló pénzintézeteknek.
Hasonló jelenséget tapasztalunk a labdarúgó-világbajnokság ideje alatt is. Nem tudunk úgy egy lépést sem megtenni, hogy ne jönne velünk szembe legalább egy televízió, projektor, kerti grill vagy sör hirdetés. Ezek mind fontos kellékei a meccsnézésnek. Erre játszanak rá a webshopok és nagyobb áruházláncok, akik a foci iránti rajongásunkat kihasználva hitetik el velünk, hogy a meccseket csakis a legújabb „Full HD” televízión keresztül nézhetjük és a barátainkat is meg kell vendégelni az újonnan beszerzett grillel. Ezt sok esetben "0 százalékos" THM-el, szinte „INGYEN” hitellel és kisebb „AJÁNDÉKOKKAL” érik el. Az előbb kiemelt szavak mágikusan hatnak ránk, igényt teremtenek az adott termékre és beindítják a vásárlási döntés folyamatát, amit a legtöbb szolgáltató kiválóan alkalmaz.

Az egyik argentin bank meglovagolta a 2018-as bajnokságot és hitelt ajánlott fel azoknak, akik Oroszországba szeretnének utazni. Nem is lenne ezzel baj mert a drága utazást, szállást és a jegyeket nem mindenki tudná kifizetni önerőből. Azonban, ha jobban megnézzük egy kisebb rablás nyomaira bukkanhatunk.

Összesen 11 millió forint értékű peso-t kínáltak fel személyenként, méghozzá majdnem 50 százalékos kamatra. Első olvasatra azt gondolnánk, hogy ilyen feltételek mellett inkább otthonról nézik a meccseket, de a 8500 hitelfelvevő bizonyítja, hogy, ha fociról van szó, a pénz nem számít.

Kész rablás a foci VB-re adott hitel - Kép: Pixabay

Itthon sem tétlenkednek

Természetesen a hazai bankok és áruházláncok sem tétlenkednek: az említett szlogennel a vb negyeddöntőire és az azt követő mérkőzések növekvő tétjeire hívja fel a figyelmet a Media Markt, valamint arra, hogy itt az utolsó esély bespájzolni tv-ből és egyéb okos eszközökből. Az akció mindössze 4 napig tartott, amely gyors cselekvésre ösztönözte a vásárlókat.

Egy szintén a focihoz köthető szlogennel csábítgat az Extreme Digital. Az akció keretein belül kedvezménnyel vásárolhatunk tv-t és más elektronikai eszközöket, de egy díszes „I love foci” és egyéb feliratos kitűzőt is begyűjthetünk AJÁNDÉKKÉNT. Apróság, de ezzel máris elérték, hogy a legközelebbi vásárlás előtt, talán a kitűzőre pillantva náluk tájékozódunk először a kiszemelt termékről!

Nem költjük ész nélkül a személyi kölcsönt
A személyi kölcsönök piaca jelentős növekedést mutat, az év első negyedében 55 százalékkal több új személyi kölcsönre kötöttek szerződést a bankok. Népszerűségüket növeli, hogy egyre több bank kínál 10 százalék alatti kamatozású személyi kölcsönöket, ezekkel pedig már magasabb tartozásokat is ki lehet váltani.
Persze más láncok, mint az Euronics is ráhangolódott a vb-re. A „Nehogy kihagyd!” frappáns elnevezésű promócióban 0%-os THM-es hitel keretein belül szerezhetjük meg kedvenc elektronikai eszközünket. Az egyik legnagyobb pénzügyi szolgáltató cég, a VISA sem akart kimaradni a VB-őrületből. Nyereményjátékot szerveztek, amelyben fel kell töltenie a vásárlási bizonylatot a fogyasztónak és máris esélyünk nyílik megnyerni a Világbajnoksághoz kötődő ajándék egyikét. A promócióból természetesen nem csak pénzügyi haszna lesz a vállalatnak, a VISA, mint brand is erősödik.

Az OTP a nyelvvizsgához kötötte a focit. Az egyik legnagyobb hazai ügyfélkörrel rendelkező bank által készített is reklámspot megkerülhetetlen, ha a televízióban meccset akarunk nézni: az összes találkozó ezzel kezdődik, vagy ezzel végződik. (A spot itt megtekinthető!) Ügyes húzás volt, hogy összekötötték a nyelvtanulás és a hitelvétel témakörét a világbajnoksággal, ugyanis a számos focirajongó tartozik a célközönségükbe (diploma előtt álló egyetemisták, szárnyait bontogató fiatalok, munkakeresők). Persze a valóságban egyetlen cég sem vár hónapokig, amíg valaki elvégez egy nyelvvizsgát…

Szerző:

hitelmindenkinek.hu

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo