Rákaptak a cégek az autómegosztásra

A cégek már a hazai közösségi autózás első évében felismerték a CarSharingben rejlő költség- és időhatékonysági lehetőségeket, de az utóbbi időszakban érezhetően nőtt a közösségi autózásra fogékony magánfelhasználók száma is.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Forrás: Avalon Car(e) Services

Egyre nő az érdeklődés a CarSharing, a közösségi autózás iránt. Habár azt hihetnénk, hogy a legtöbb érdeklődő magánszemély, ám ez nincs így: éppen a cégek kaptak rá a modern megoldásra. A CarSharing ugyanis nemcsak környezetbarát közösségiautó-használatot jelent, hanem költségcsökkentő tényező is. Főként azoknak kínál jelentős költségmegtakarítást, akik leginkább pár órás, városon belüli utakhoz keresnek autót, hiszen évi 8-10 ezer kilométer alatt olcsóbb, mint a saját autó, és rugalmasabb, mint a bérautó.

„Az európai példák azt bizonyítják, hogy a CarSharing rövid időn belül igen népszerű szolgáltatássá válik a környezettudatos és költségérzékeny nagyvárosi emberek körében. Azoknak a városi lakosoknak, akik autójukat nem mindennap használják hosszabb utakra, egyszerűen nem éri meg saját autót tartani, amennyiben az autó vételára mellett az elkerülhetetlen járulékos költségeket is figyelembe vesszük” – mutatott rá Sződi János, az Avalon Car(e) Services Kft. ügyvezető igazgatója.

Habár Nyugat-Európában elsősorban magánszemélyek veszik igénybe, Sződi János tapasztalatai szerint Magyarországon elsőként a vállalati érdeklődők jelentek meg, mára pedig a céges felhasználók aránya megközelíti a 70 százalékot. A cégvezető vállalati CarSharing népszerűségének oka, hogy az operatív lízinghez képest rugalmasabb, könnyebben felmondható konstrukcióban lehet autóhoz jutni.

Oszd meg és utazz!
Miközben beindult a BuBi, Németországban egyre népszerűbb a nagyvárosi közösségi kerékpárkölcsönző rendszerekhez hasonlóan működő autómegosztás. Az úgynevezett „carsharing” használóinak száma tavaly csaknem megduplázódott a Zöld8 összeállítása szerint.
Jobban lefedi a felhasználási csúcsokat, és egy 10 járműves flottát már 5-6 autóval ki lehet váltani CarSharing rendszerben. Ezen kívül lényegesen egyszerűbbé válik az adminisztráció azzal, hogy minden lehetséges felhasználó kártyát kap, illetve az autókat igény szerint vagy a nyilvános állomásokon, vagy pedig a felhasználó saját telephelyén lehet felvenni.

További érdekesség, hogy a magyar céges felhasználók jóval hosszabb időre foglalnak, és hosszabb utakat tesznek meg, mint például német kollégáik: a hazai átlag 6 óra 47 perc, illetve 83,7 kilométer mintegy 50 százalékkal magasabb a németnél mind az időtartam, mind pedig a megtett út hosszát illetően. A céges felhasználók átlagos útja nettó 8871 forintba került az Avalon adatai szerint.

A CarSharing előnyei nemcsak költségoldalon jelentkeznek, hanem környezetvédelmi szempontból sem elhanyagolhatók, hiszen a rendszerekbe csak olyan új autók kerülhetnek, amelyek megfelelnek a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak, ezért csökken a károsanyag-kibocsátás. Egy autót többen is használhatnak, ez a rendszer 6-10 parkolóhely kiváltására alkalmas, ezáltal csökkenthetők a parkolási problémák és az azokkal összefüggő „helykereső” autózás is. Nem elhanyagolható tény az sem, hogy a CarSharingre váltók drasztikusan csökkentik az autóval megtett kilométereik számát: Németországban például a korábbi átlagosan megtett 5000 kilométert 800-ra szorították le.

Válaszul a megnövekedett felhasználói igényekre Budapest VI. és VII. kerületében két-két állomással bővíti autópont-hálózatát Magyarország piacvezető közösségi autózást szolgáltató vállalata, az Avalon CarSharing. A cég azért döntött újabb belvárosi parkolóhelyek kialakítása mellett, mert – hasonlóan a nyugat-európai nagyvárosok lakosságáéhoz – leginkább az itt élők számára jár előnyökkel a CarSharing rendszer használata a saját tulajdonú autóval szemben.

Üzleti utazókat céloz meg az Airbnb és az Uber
A közösségi gazdaság két jelentős szereplője, a szállásokra szakosodott Airbnb, valamint az autómegosztást kínáló Uber összefogott a költségmenedzsment szolgáltatásokat kínáló Concur-ral az üzleti utazók megnyerése érdekében.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo