Van, aki jól jár a frankmizériával

2015. január 25. vasárnap - 12:07 / piacesprofit.hu
  •    

A CHF és az euró erősödése jót tehet a magyar fürdőknek, a rubel leértékelődése pedig csak olyan turisztikai desztinációkat érinthet, amelyek túlzottan egy piacra koncentráltak. Magyarország így olcsóbbá válhat az idelátogató külföldieknek.

Kép: Pixabay

Idén továbbra is erős lehet a szlovák, cseh turisták piaca, az osztrák nyugdíjasok pedig ismét lendületet kaphatnak, mert jóval több szolgáltatást tudnak megvásárolni a magyar fürdőkben az erős euró miatt – olvasható a Sárvári Gyógy-és Wellnessfürdő idei prognózisában. Vancsura Miklós, a fürdő igazgatója szerint a pénzügyi változásoknak azok a fürdők lehetnek nyertesei, amelyek nem csak egy-egy nemzetközi régióra koncentráltak az elmúlt időben.

Az ország negyedik legnagyobb turisztikai forgalmat lebonyolító régiójába például sok cseh, osztrák, szlovák turista is érkezik. Ők azok, akik kedvezményezettjei lehetnek a valutaárfolyamok változásának. Mindebből persze a fürdővárosok is profitálhatnak, ha megfelelő szolgáltatásokat nyújtanak a vendégek számára. Mindez kompenzálhatja azt a kiesét, amelyet a turisztikai régióknak az orosz piacok változása miatt kell elszenvedniük. A Magyar Szállodák és Éttermek szövetsége szerint ugyanis tavaly az oroszok nagyjából 60-70 milliárd forintot költöttek el éves szinten a magyar szállásokon. Ők azok, akik biztos, hogy kevesebbet utaznak majd, hiszen, A rubel 40 százalékkal gyengült tavaly a dollárhoz és az euróhoz képest. (A belföldi turisták körében még mindig népszerűek a fürdővárosok.)

Vancsura szerint téved az, aki a külföldi turistáktól várja a megváltást a fürdővárosokban. Idén is a magyar utazókra kell fókuszálniuk a turisztikai szakembereknek. Mint mondta: a hazai, közel kétszáz turisztikailag is jelentős fürdőbe évente több mint 30 millióan vesznek jegyet. Becslések szerint kétmillióra tehető azok száma, akik külföldről érkeznek a magyar fürdőkbe. Az igazgató szerint az egészségmegőrzés és a családi program lehet a kulcsszó a magyarok számára, ha fürdővárosokról van szó.

Kutatások szerint: a magyar szülők meglehetősen túlterheltek, így sok esetben a közös fürdőbe utazás is elmarad. Sőt, sok esetben alig beszélgetnek gyermekeikkel. Egy kutatás szerint: mindössze 7 percet beszélget az átlag szülő a kisebb családtagokkal! Vancsura szerint: a közös játék, a kirándulás, az utazás, a fürdőzés mind-mind segítheti a közös idő tartalmas eltöltését.

A csillagok húznak ki a gödörből
Az árnál és a hirdetéseknél is jobban befolyásolja a magyar szállóvendégek szobafoglalását, hogy hány csillaga van a választott hotelnek egy friss felmérés szerint.Mégis a magyarországi hotelek alig fele minősíttette magát az Európai Unió szálloda és vendéglátó szövetségeinek szervezete által alapított HotelStars Union csillagokkal.