Németországban népszerűsítik a magyar borokat

2011. november 25. péntek - 13:29 / piacprofit.hu
  •    

Húsz magyar kiállító vesz részt az Agrármarketing Centrum támogatásával a világ vezető borvásárán, a ProWein kiállításon Düsseldorfban 2012. március 4-6. között - közölte a Düsseldorfi Vásár cég magyar képviselete.

Magyarország borászatát tizenhét cég 160 négyzetméteren képviseli, rajtuk kívül először állítanak ki magyar pálinkás cégek önálló nemzeti standon az égetett szeszesitalok csarnokában további 42 négyzetméteren. A német vásárszervező cég tájékoztatása szerint a magyar cégek között jelen lesznek az exportban régóta érdekelt állandó kiállítók, mint a Tokaj Kereskedőház, Törley, Szeremley Huba Első Magyar Borháza, az Edegger és a Heumann Pincészet, az Egri Korona Borház, a Degenfeld Szőlőbirtok, és a Pfeinszl Biobirtok. (Korábban Romániában is megjelentek kiállításon a magyar cégek.)

A közleményben Máté Szilvia, a Düsseldorfi Vásár magyarországi képviselője kiemeli: az ideihez képest százzal több, mintegy 3.700 kiállító lesz a német borászati szakvásáron. Az előzetes érdeklődés alapján a látogatók száma is növekszik, a boros cégek várhatóan 40 ezer szakembernek mutathatják be termékeiket jövőre. (Immáron harmadik alkalommal rendezték meg Münchenben az elektromos járműveket és műszaki innovációt felvonultató szakmai kiállítást, az eCarTec-et, ahova idén több magyar cég is eljutott.)

A kiállító ötven ország közül szokás szerint nagy számban jelennek meg német, francia, olasz, spanyol, osztrák és portugál bortermelők, és ismét ott lesz a legutóbb először bemutatkozott Brazília, India, Japán és Kína borászait, és premierre készülnek Koszovó borai – olvasható a Düsseldorfi Vásár közleményében.