Nap nélkül sem borús az összkép a sörösöknél

2015. április 02. csütörtök - 08:26 / piacesprofit.hu
  •    

2014-ben 2%-kal növekedett a söripar hazai értékesítése. Erősödött a prémium sörök forgalma, ugyanakkor folytatódott a gazdaságos árkategóriájú sörök térnyerése. A Magyar Sörgyártók Szövetsége tagjai tavaly 6,4 milliárd forintot ruháztak be fejlesztésekbe. A közteherviseléshez adók és járulékok formájában több mint 66 milliárd forinttal járultak hozzá a hazai sörgyártók.

Kép:sxc

Felemásra sikerült a tavalyi sörszezon a hazai sörgyáraknak. Az időjárás nem fogta pártját a sörösöknek. A hűvös nyár miatt elmaradt a kiugró forgalom, de a piaci összkép mégsem borús. A Magyar Sörgyártók Szövetsége által közölt sörpiaci mutatók szerint tavaly összesen 6,2 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető hazai sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt. Ebből 5,8 millió hektoliter sör fogyott itthon, ami 2%-os növekedésnek felel meg az előző évhez képest. Ezen belül csaknem 23%-kal nőtt a prémium sörök forgalma, amiből százezer hektoliterrel fogyott több, mint 2013-ban. Folytatódó trend maradt a gazdaságos árkategória erősödése, tavaly 5,7%-os mértékben. 9%-kal csökkent a szuper prémium kategória. A középkategóriás termékek forgalma 4%-kal volt kevesebb a 2013. évinél.  „A 2013-as jövedéki adó emelést és az ezt követő fogyasztási visszaesést követően, tavaly kezdett magára találni a magyar sörpiac. Óvatosan optimisták vagyunk a növekedési lehetőségeket illetően, feltéve hogy folytatódik a gazdasági konjunktúra és sikerül kiszámítható és tervezhető szabályozási környezetet teremteni a söriparnak a kormányzattal együttműködésben” – mondta dr. Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetsége igazgatója.

A magyar söripar 1687 főt foglalkoztatott tavaly. Ez megfelel a 2013-as szintnek. Az iparág közvetetten, beszállítóin és kereskedelmi, vendéglátó, valamint logisztikai partnerein keresztül további 25,000 munkahelyet tart fenn. A közterhekhez növekvő mértékben, tavaly 66,2 milliárd forinttal járultak hozzá a sörgyártók. Ebből a legjelentősebb tételt a jövedéki adó teszi ki, amely 37 milliárdról 38,7 milliárd forintra nőtt egy év alatt.

A komplex értékesítés segítheti a kis sörfőzdéket
Egyre népszerűbbek és egyre inkább szem elé kerülnek a kisüzemi sörök a magyar piacon. Ha a sör is gasztronómiai értékkel bír, egy olyan réspiacot célozhatnak meg a készítői, ahol a kicsiknek is van esélyük. A kisüzemi főzdéket a szabályozás is segíti.

A sörgyártók csúcsra járatták az önkéntesen kiépített csomagolás visszagyűjtő programjaikat. Betétdíj ellenében a sörösüvegek több mint 90%-át váltották vissza a fogyasztók. A kereskedelmi egységekbe országosan kihelyezett 180 visszaváltó automatával pedig 100 millió alumínium dobozt hasznosítottak újra. Ez a teljes hazai kibocsátás több mint 18%-a.

A Magyar Sörgyártók Szövetsége az idén első ízben tervez a sörpiac bővítésére és a sörkultúra elmélyítésére irányuló fogyasztói kampányt. „Gyors ütemben fejlődik a modern magyar gasztronómia. A sör izgalmas része lehet ennek, köszönhetően az állandó innovációnak, amit a hazai söripar és kézműves sörgyártás képvisel” – mondta dr. Schillinger Attila.  A Szövetség tagjai immár hagyományosan a nyári fesztiválok legjelentősebb támogatói között vannak. Ezeken az eseményeken is hangsúlyt kap majd a kulturált, felelős alkoholfogyasztás, valamint a környezet védelme a csomagolások visszagyűjtése által.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor