Fémipari cégek mutatkozhattak be Németországban

2013. március 11. hétfő - 12:10 / piacesprofit.hu
  •    

Nyolc magyar fémipari vállalkozás mutatkozhatott be az egyik legfontosabb beszállítói vásáron. A cégek pozitívan ítélték meg a részvételt, átlagosan 6-7 jelentősebb tárgyalást folytattak német, lengyel, osztrák, svájci cégek beszerzési vezetőivel.

Kép:HITA

Tizenkettedik alkalommal rendezték meg a lipcsei Zuliefermesse beszállítói kiállítást, mely Németország egyik legfontosabb beszállítói kiállításaként, kétévente biztosít bemutatkozási lehetőséget a beszállító ipar képviselőinek. A szakmai seregszemlén – valamint a párhuzamosan megrendezett INTEC szerszámgép kiállításon – összesen 29 ország 1352 kiállítója képviseltette magát. A kollektív magyar standon a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) támogatásával 8 fémipari cég mutatkozott be. (DGA Gépgyártó Kft., Ferro-Tool Zrt., Solaco Kft., Perametal Kft., Váradi Metal Kft., Ruget Magyarország Kft., Ferzol Kft., L.HF Fémmegmunkáló Kft.)

A magyar cégek a fémipar széles spektrumát képviselve hegesztett acélszerkezetek, lemezmegmunkálás, mélyhúzás, hidegfolyatás, forgácsolás és szerszámgyártás területén mutatták be szolgáltatásaikat. A magyar stand tervezéséért és kivitelezéséért a Tipexpo Kft. felelt. Egy gumiipari cég (Nivex Kft.) önálló standon jelent meg.

A négynapos kiállítást 21 400 látogató kereste fel 27 országból. A kiállítással párhuzamosan rendeztek egy B2FAIR üzletember találkozót is, melyen 3 magyar cég (Dendrit Mentor Kft., FML Parts Kft., Plast Everest – V & V CRANE Kft.) vett részt. A rendezvényen Jankó Agnéta, a berlini külgazdasági szakdiplomata tájékoztatta a magyar cégeket a németországi gépipari beszállítói lehetőségekről.

Az ilyen kiállításokra nem jellemző az azonnali üzletkötés. A megjelenés célja a kapcsolatépítés, partnerek igényeinek megismerése, vevői döntések befolyásolása, konkurencia felmérése, iparági trendek megismerése

A magyar cégek pozitívan ítélték meg a részvételt, átlagosan 6-7 jelentősebb tárgyalást folytattak német, lengyel, osztrák, svájci cégek beszerzési vezetőivel. Főként a forgácsolt, kovácsolt alkatrészek, valamint a lemezmegmunkálás iránt mutatkozott nagy érdeklődés.

Mint a legtöbb beszállítói kiállítás esetében, itt is fontos megemlíteni, hogy az ilyen jellegű kiállításokra nem jellemző az azonnali prompt üzletkötés. A kiállításon való megjelenés célja az új célcsoportok felfedezése, célcsoport bővítése, meglévő kapcsolatok ápolása, partnerek igényeinek megismerése, vevői döntések befolyásolása, konkurencia felmérése, iparági trendek megismerése. Az eredmények általában közepes időtávon (minimum 2-3 év) jelentkeznek.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek