Ettől lesz jó a kis turisztikai cégeknek

2014. február 25. kedd - 12:06 / piacesprofit.hu
  •    

Önkéntes alapon minőségi vállalásokat tehetnének a turisztikai szolgáltatók, ha elfogadják az Európai Bizottság tervezetét. Az intézmény szerint ezzel csak jól járnának a szolgáltatók, különösen a kisebb vállalkozások.

Kép: Pixabay

„Az új elvek elfogadásával a turizmus területén működő szolgáltatók képesek lesznek biztosítani az ügyfeleiket arról, hogy magas színvonalon végzik feladataikat, ez pedig hatalmas versenyelőnyt jelent számukra, különösen a kis- és középvállalkozások számára – mondta Antonio Tajani, az Európai Bizottság iparért és vállalkozáspolitikáért felelős biztosa. – A mostani tervezet nagyban hozzájárulhat a turizmus további támogatásához, mely az utóbbi öt évben Európa egyik húzóágazatává fejlődött. A turisztikai szolgáltatások magas színvonalának támogatása minden bizonnyal segít majd a számok növekedésében is az unión belüli és a harmadik országokból érkező turisták esetében is. A kezdeményezés kiegészíti a hasonló célt szolgáló, már létező programokat, mint amilyen a vízumszerzés megkönnyítése vagy Európa, mint egységes desztináció hirdetése” – tette hozzá a biztos.

Az Európai Bizottság által javasolt kezdeményezés olyan önkéntesen vállalható elveket vezetne be, melyek egyértelművé tennék az unión belül vagy oda kívülről beutazóknak, hogy minőséget kapnak a pénzükért. Ezek az elvek négy fő területet fednek le: a személyzet tagjait képzett koordinátor felügyelete alatt oktatják; a vendégek részéről érkező panaszokat megfelelően kezelik; tisztaság és folyamatos karbantartás; valamint megbízható és korrekt információk legalább egy világnyelven. Ezek a megbízható és friss információk segíthetnék a turistákat abban, hogy különbséget tudjanak tenni a szolgáltatók között, megalapozott döntést hozhassanak, és ne ütközzenek nyelvi akadályokba.

A SZÉP-kártya tovább pörgetheti a turizmust
2014-re is jelentős, 6 százalékos bővülést vetít előre a Szallas.hu a belföldi turisztikai piacon. A bővülés elsősorban a SZÉP-kártya további elterjedésének, valamint a turisztikai szektorban tapasztalt innovációs kedvnek köszönhető.

Az Európai Bizottság által ajánlott elvek segítségével a szolgáltatók a távolabbi piacokon is pontos információt nyújthatnak magukról, különösen az unión kívüli országokban. A szolgáltatási színvonal eltérő értékelési rendszerei miatt sok turista nem tudja pontosan megítélni, egyes szolgáltatóknál, mire is számíthat. Ez a jelenség egyrészt bátorítja a gyengébb színvonalú vagy egyenesen csaló szolgáltatók tevékenységét, másrészt elveszi a kisebb szolgáltatók, különösen a gyengébb pénzügyi helyzetben lévő kkv-k kedvét a fejlesztéstől.

A kezdeményezéshez való csatlakozás önkéntes lenne a tagállamokban, ezzel mind a cégeket, mind a tagállamok bürokratikus szerveit meg lehet kímélni a további felesleges adminisztrációtól. Ennek ellenére a tagállamok természetesen erejüknek megfelelően segíthetik, hirdethetik és koordinálhatják a mozgalmat az országhatárokon belül.

Új stratégiát akarnak a szállodások
Az Európai Bizottság mellett új turizmusfejlesztési stratégia kidolgozását sürgeti a szállodaszövetség is a szakmai szervezetek bevonásával a szállodaipar fejlődésének elősegítésére, mivel a jelenlegi viszonyok között ellehetetlenülnek a szálláshelyek.