Erősödik az ázsiai magyar borexport

2013. november 14. csütörtök - 19:46 / piacesprofit.hu
  •    

Jól szerepeltek a magyar borok a Hongkong legjelentősebb bor és szeszesital szakkiállításán. A HITA támogatásával létrejött megjelenés fontos lépés piaci pozícióink erősödésének irányában.

Kép: HITA

A Hongkongi Kereskedelemfejlesztési Tanács 40 országból, több mint 1000 kiállító részvételével, hatodik alkalommal rendezte meg a Hong Kong International Wine & Spirits Fair-t, Hongkong legjelentősebb bor és szeszesital szakkiállítását. A rendezvényen Magyarország a kezdetek óta – a borokra kivetett importvámok 2008-as hongkongi eltörlése óta – jelen van, idén a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) által szervezett magyar stand 10 kiállítót mutatott be az érdeklődőknek.

A rangos hongkongi borászati seregszemlén a HITA támogatásával megjelent 6 pincészet és 4 kereskedő cég lefedte a teljes hazai spektrumot, minden borvidék és szinte minden jellegzetes hazai borfajta megjelent a kiállítóknál, a villányi és szekszárdi nagy vörösboroktól az egri csúcsborokig, a somlói juhfarktól a tokaji furmintig.

A hagyományosan vörösborok által dominált ázsiai piacon jelentős az érdeklődés a tokaji aszúk iránt is, de az utóbbi évek robbanásszerű választékbővülésének köszönhetően a fogyasztók érdeklődése és nyitottsága a száraz fehérborok iránt is érezhetően megnőtt.

Az idei magyar részvétel különleges kísérőrendezvénye az Unicum gyomorkeserűk helyi forgalmazója által szervezett koktélbemutató volt. Emellett a cég a kiállítás előestéjén idén is megrendezte azt az immár hagyományosnak mondható borvacsorát, melyen a kantoni konyha jellegzetes fogásait kóstolhatta meg magyar csúcsborokkal párosítva a több mint 60 vendég.

A közösségi standon a Hivatalnak köszönhetően bemutatkozási lehetőséget kapott a HITA által felajánlott „Az év fiatal borásza” díj 2012. évi nyertese, Árvay Angelika, a tokaji Árvay Pincészet borásza is.  A díjon keresztül a HITA a következő borászgeneráció figyelmét kívánja ráirányítani az exportpiacok és a globális piaci szemlélet fontosságára, ezen belül is különösen az Ázsiában tapasztalható hatalmas keresletnövekedésre, mely a következő évtizedekben jelentősen átrendezheti a nemzetközi borkereskedelem irányait.

Kína és Hongkong együttesen jelenleg a hetedik legfontosabb exportpiaca a magyar bornak, de az előző évhez képest elért 2012. évi 50 százalékos exportnövekedés tekintetében hamarosan tovább erősödhet a reláció súlya, amely jelenleg a Lengyelországba irányuló kivitellel van egy szinten. Hongkong ezen belül a kivitel kisebb részét adja, de mint igényes referenciapiac, az ottani jelenlét hozzájárulhat a magyar borok megfelelő minőségi pozicionálásához és az ország kereskedelmi és logisztikai elosztó központ szerepe miatt nemcsak Kína, hanem más távol-keleti piacok vevői is felfigyelhetnek a termékeinkre.

Borászok figyelem: újra igényelhető támogatás
Újra igényelhető támogatás a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatalnál (MVH) olyan új borászati gépek és technológiai berendezések vásárlására, amelyek javítják a vállalkozás összteljesítményét.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor