Mennyire lehet menő a bankolás?

2010. szeptember 30. csütörtök - 13:50 / piacprofit.hu
  •    

A legfrissebb kutatások szerint a hagyományos banki termékekkel egyre nehezebb kiszolgálni a legfiatalabb bankolók táborát, akik az ügyfélkörön belül a legnagyobb mértékben élénkítik az egyszerű, gyors és főleg ingyenes elektronikus illetve online megoldások iránti keresletet.

Míg alig tíz éve az elektronikus és online csatornákon végzett banki műveletek száma elenyésző volt a hagyományos ügyintézési formákhoz képest, és döntően csak egy menedzser típusú réteg élt ezekkel a lehetőségekkel, addig ma már azon fiatalok száma elenyésző, akik nem elektronikusan, vagy online intézik pénzügyeiket. A TakarékBank adatai szerint a 18-29 évesek körében már 60 százalék azon ügyfelek aránya, akik legszívesebben az interneten keresztül bonyolítják le banki ügyleteiket, és ott informálódnak aktuális egyenlegükről is.

„Szintén a közelmúlt tendenciája, hogy tapasztalataink szerint a fiatalok körében jelentősen növekszik a kisebb összegű tranzakciók száma, tehát egyre inkább az elektronikus megoldásokat választják akár hétköznapi szükségleteik fedezésére is," – emelte ki Brezina Szabolcs, a TakarékBank ügyvezető igazgatója.

Kicsi legyen és jól nézzen ki

A TakarékBank egy kifejezetten a kis összegű költéseket vizsgáló felmérése szerint a 18-29 évesek – jellemzően szupermarketekben, benzinkutakon, gyorséttermekben, mozikban és bevásárlóközpontokban – gyakran fizetnek 3000 forint alatti összeget bankkártyával. „Jól látható, hogy a fiatalokra jellemző életforma hogyan alakítja a pénzügyi szokásokat. Az nem meglepő, hogy ezeknél a költéseknél kiemelten fontos fiatal ügyfeleink számára, hogy a fizetési mód minél olcsóbb legyen, az ugyanakkor már érdekesebb megállapítás, hogy a fizetési eszköz tekintetében a legfontosabb számukra az, hogy kis helyen elférjen, jól nézzen ki, vagy akár az, hogy minél több helyen lehessen használni," – közölte a felmérés eredményeit Brezina Szabolcs.

Ennek köszönhetően a Takarékbank a tavalyi évben például egy úgynevezett villantós bankkártyával igyekezett belopni magát a hazai fiatalság szívébe. „Úgy szeretnénk bevezetni őket a banki ügyek világába, hogy azt ők is ‘menőnek’ érezzék" – tette hozzá az ügyvezető igazgató.