Pataki itatná az amerikaiakat

2011. június 28. kedd - 20:26 / MTI
  •    

Indul a magyar borokat népszerűsítő kampány az Egyesült Államokban július végén vagy augusztusban - mondta George Pataki, New York állam volt kormányzója kedden Badacsonyban, a Laposa-pincészetnél tartott sajtótájékoztatóján.

A politikus hangsúlyozta, hogy tárgyalt már az amerikai-magyar főkonzulátussal a magyar borok egyesült államokbeli bevezetésének stratégiájáról. George Pataki szerint a magyar borok minősége különlegesen jó, ám sajnos nem ismerik külföldön. Be kell vezetni a magyar borokat az amerikai piacra, lehetőleg három kategóriában – csúcsborok, valamint közép- és olcsó kategóriájúak -, és versenyképessé kell tenni őket a világ többi borával.

Amíg Magyarországnak nincs üzleti stratégiája, és nem exportál borokat a világ első befogadó piacára, addig nem kerül rá erre a "piaci térképre" – hangsúlyozta. George Pataki elmondta, hogy a tokaji bort kedveli, de finomnak tartja a badacsonyit is.

Monika Ellinggel, az amerikai Foundations Marketing Group elnöke elmondta, hogy már február óta tárgyalnak a magyar borászatokkal, s pályáznak uniós támogatás elnyerésére is. Tájékoztatása szerint valamennyi magyar borászati régióban élénk az érdeklődés az amerikai piacon való értékesítés iránt, külön megemlítette a tokaji, a szekszárdi, a villányi és a badacsonyi borvidéket.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor