Néhány fontos pont a céges karácsonyi készülődésben

2018. december 13. csütörtök - 13:30 / piacesprofit.hu
  •    

Ahhoz, hogy jól sikerüljön a karácsonyi szezon egy cég számára, érdemes alaposan megtervezni és megszervezni a teendőket, így nem lesz kapkodás és megalkuvás, sőt – egy kis marketingre is felhasználhatjuk az így nyert időt. Szakértőnk, Erdős Zsuzsa etikett coach segít!

Az előrelátó cégeknél már régen zajlik a készülődés az év végi ünnepekre. Már december elsejétől lehet boldog ünnepeket kívánni, vagyis nem kell, hogy a mi üdvözlőlapunk, ajándékunk elvesszen a sok más ajándék és lap között. Amennyiben azonban az év végi ügyfélpartira szeretnénk meghívni partnereinket és szeretnénk is, hogy részt vegyenek, akkor november közepéig érdemes elküldenünk a meghívókat.

Van azonban öt olyan sarokpont, amelyekre érdemes figyelnünk, ha szeretnénk, hogy jól sikerüljön az ünnepi időszak:

1.) A „Lista”

A „Lista” (listák) összeállítása különös körültekintést igényel. Érdemes tisztáznunk kiknek is szeretnénk boldog ünnepeket kívánni, akár ajándékkal, akár egy szép üdvözlőlappal. Kérjük be a munkatársainktól is a javaslatokat, hogy kiket szeretnének ők megajándékozni, illetve és kik azok, akiknek jó kívánságot szeretnének küldeni.

Ahol nem hibázhatunk: az adatok, a név (helyesírása), pozíció pontos ismerete – az egész ajándékozást tönkreteheti egy ilyen baki!

Boldog Karácsonyt! - Kép: Pixabay

Boldog Karácsonyt, de mindenkinek! – Kép: Pixabay

  • Ki szerepeljen a listánkon?

Természetesen a közvetlen üzleti partnereink, ügyfeleink. Szép gesztus ugyanakkor, ha partnereink azon munkatársait is felvesszük a listánkra, akikkel az év során együtt dolgoztunk. (Ha esetleg ajándékot nem is tudunk vagy akarunk nekik adni, egy elegáns, személyre szóló üdvözlőlap figyelmes gesztus.) Akik tavaly nekünk is boldog ünnepeket kívántak, szintén nem maradhatnak le a listánkról. Különösen azok nevét ellenőrizzük, hogy ott vannak-e, akikről az elmúlt évben megfeledkeztünk és csak azt követően viszonoztuk a jókívánságukat, miután ők már megelőztek bennünket.

  • Hány listát készítsünk?

Gondolkodhatunk úgy, hogy kik azok, akiknek ajándékot szeretnénk adni, illetve kik azok, akiknek üdvözlőlapot küldünk. Nézhetjük abból a szempontból is, hogy kik azok, akiket a cégvezető ajándékoz meg, illetve kiket szeretnének az egyes munkatársak valamilyen figyelmességgel meglepni. (Így elkerülhetőek lesznek a párhuzamosságok.)

Tipp – a tippben
Ha nincs lehetőségünk arra, hogy valamilyen figyelmes ajándékkal lepjük meg üzleti partnerünket, jó ötlet lehet – egy névjegykártya méretű és igényességű – voucher (köznapibb nevén kupon) amely hozzásegíti a felmutatóját, hogy (valóban) előnyös feltételekkel igénybe vegyen egy általunk nyújtott szolgáltatást (vagy vásároljon nálunk), akár a karácsonyi, akár az azt követő időszakban. Azonban vigyázzunk, olyan stílusosan ajánljuk fel ezt lehetőséget, hogy ne legyen „nyomulós marketing” hatása!

2.) Az üdvözlőlap

  • Szép, igényes – lehetőleg eredeti lapot küldjünk. Még van lehetőségünk akár nyomdában is készíttetni – visszafogottan ízléses – üdvözlőlapokat.  („A sarki papírboltban most ezt találtam” hatású lapok – nem tanúskodnak nagy figyelmességről.)
  • Ne csak a lap legyen igényes – a boríték is. Tudjuk: az ördög a részletekben rejlik…
  • Érdemes beletennünk a névjegyünket is, különösen, ha az év során megváltoztak az adataink.
  • Soha ne elégedjünk meg azzal, hogy az előre nyomtatott szöveg alá odakanyarítjuk az aláírásunkat, esetleg megismételve a jókívánságot. Igazán akkor tűnik úgy, hogy szívből jön a jókívánság, ha pár őszinte szó is szerepel a lapon.Megköszönhetjük a közös munkát, kifejezhetjük az örömünket az elmúlt év közös sikere felett, utalhatunk egy közös – kellemes élményre – és arra, hogy azt az elkövetkező évben is szívesen megismételnénk…Azzal, hogy „idejében vagyunk” lehetőségünk van arra, hogy előre végiggondoljuk, melyek legyenek ezek a személyre szóló sorok. Ám vigyázat! Valóban személyre szóló legyen. Annál nagyobb hiba – amely a bizalom megingásához is vezethet – nehezen képzelhető el, mintha két ügyfelünk egymásnak eldicsekszik eredeti és figyelmes jókívánságunkkal és kiderül, hogy mindketten ugyanazokat az előre gyártott „figyelmes sorokat” kapták.
  • Ha ajándékot adunk is, mindig tegyünk mellé üdvözlőlapot. Még akkor is, ha személyesen adjuk át.

Itt fontos megemlíteni:

A karácsonyi, új évi jó kívánság – „postai műfaj”

„Karácsonyi e-mail”, „ünnepi SMS” legyen az bármilyen kedves, humoros – nem létezik! Érthető is, hiszen pont az hiányzik belőlük, ami a karácsony és az ünnepek lényege – a pillanatnyi megállás, az odafigyelés, a törődés…

Szerző:

dr. Erdős Zsuzsanna

etikett tanácsadó és coach

www.erdosetikett.hu

Öt szörnyű baki a céges ajándékoknál
Az ajándékozás több, mint figyelmes, örömet okozó gesztus, megvan az a ki nem mondott vonása is, hogy kifejezve törődésünket, illetve hálánkat a családtag, rokon, barát vagy üzleti partner iránt, megerősítiheti szakmai, üzleti kapcsolatainkat is. De könnyű bakizni vele. Szakértőnk segít, hogy ne legyen gond!

Feliratkozom a(z) Cégvezetés & irányítás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor