Öt biztos módszer, amivel bemutathatjuk a cégünk

Ha pozicionálni szeretnénk vállalatunkat a kkv-k rengetegében, érdemes megfontolni, mit és hogyan mondunk el egy álláshirdetésben, vagy a nem értékesítési célú kommunikációnkban. Összegyűjtöttünk öt jó tanácsot, amit észben tartva minden vezető nagyot léphet előre a munkáltatói márkaépítés terén.

Használjunk változatos eszközöket!

A technológia, különösen a közösségi médiumok villámgyors fejlődésének köszönhetően számtalan eszköz áll a kommunikáció felelőseinek rendelkezésére. Ne féljünk használni ezeket! Minél több platformon vagyunk jelen tartalmainkkal, annál nagyobb tömegekhez juthatunk el, ráadásul az is pozitív megítélést generálhat, hogy tartjuk a lépést a legújabb trendekkel.

Plusz bevételt hoz a munkáltatói márka
Akár figyelünk rá, akár hanyagoljuk, munkáltatói márkánk létezik, és jelentős befolyással bír vállalatunk sikerére. Ahogy termékeinkről vagy szolgáltatásainkról véleményt alkotnak a vásárlók, magáról a cégről is kialakul egy kép jelenlegi és potenciális munkavállalóink fejében. Csak rajtunk áll, hogy élünk-e az azzal a lehetőséggel, hogy befolyásoljuk ezt a képet vagy hagyjuk, hogy külső hangok befolyásolják brandünket.
Vonjuk be a munkatársakat!

Hiba azt gondolni, hogy csak az irodai környezettel lehet versenyre kelni a tehetséges munkavállalókért. A legegyszerűbb megkérdezni a kollégákat: miért szeretnek nálunk dolgozni? Miért itt vannak, ha máshol is lehetnének? A kollégák bevonásával azt is biztosíthatjuk, hogy nem állítunk valótlant, ők ugyanis saját bőrükön tapasztalják meg nap mint nap, mit is jelent az adott csapatban dolgozni.

Igazítsuk egymáshoz a munkáltatói márkát és a termékek kommunikációját!

Fontos, hogy ne álljanak egymással szöges ellentétben termékeink és szolgáltatásaink márkaüzenetei, valamint az, hogy mit állítunk magunkról az álláshirdetésekben – nem szívesen bíznánk autónkat egy olyan szervizre, ahol egész estés bulikat tartanak nap mint nap.

Kép:Pixabay

Ellenőrizzük, és ha szükséges, alakítsunk rajta!

A dinamika napjainkban a siker egyik legfontosabb tényezője, ez alól pedig a munkáltatói kommunikáció sem képez kivételt. Érdemes figyelni, hogyan reagálnak a kollégák és az álláskeresők az üzenetekre, ha pedig valami nem úgy működik, ahogy vártuk, egyszerűen csak változtassuk meg. Az üzenetek meghatározásakor élhetünk akár az A/B tesztelés lehetőségével is – ha több kidolgozott koncepciót tesztelünk egy időben, gyorsan kideríthetjük, melyik a leghatékonyabb közülük.

Legyünk őszinték!

Az elvárások kezelése fontos szempont a kollégák és nyitott állásaink iránt érdeklődök felé egyaránt. Ha olyan dolgokat ígérünk, amiket később nem teljesítünk, elégedetlenség alakulhat ki, ami rövid távon a bizalom csökkenését, hosszú távon pedig jelentős gazdasági veszteséget és komoly fluktuációs gondokat okozhat.

Németh Anna társalapító DreamJo.bs

 

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo