Önnél mi a leggyengébb lánccszem?

Ahogy egy villamos rendszerben is a „leggyengébb láncszem” határozza meg a rendszer egészének minőségét, a cég vezetésében is. Hiába a jó értékesítési stratégia, ha nincs termelékenység. Hiába jó az eladandó termék, ha a nem megfelelő pénzügyi tervezés híján elfolyik a cég bevétele.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az, hogy vezetőnek születni kell, nem igaz. Ez is egy szakma, amit meg kell tanulni. Egy cipész cipészeszközökkel dolgozik, egy vezető vezetői eszközökkel. Jó cipésznek nem „születnek” az emberek, hanem profin megtanulják használni a cipészet eszközeit. Vezetőnek sem kell „születni”. Meg kell tanulni minden területen megfelelően képben lenni.

Ha minden megy, csak akkor megy a cég
Kép:PP archív

Pénzügyi tervezés

Hogyan tervezzem meg a bevételeimet és a kiadásaimat? Hogyan maradok fizetőképes? Minél kevesebb a tudatosság a pénzügyi tervezésben, annál nagyobb veszélyt jelentenek a váratlan kiadások, az árfolyamok ingadozása. Az egy tévhit, hogy a pénzüggyel csak a könyvelők és a gazdasági vezetők foglalkoznak. Egy cégvezetőnek olyan pénzügyi tervezési rendszert kell bevezetnie és alkalmaznia, amellyel nemcsak fizetőképes tud maradni, hanem a váratlan költségek sem fogják veszélyeztetni, akár még tartalékokat is tud képezni. Ez csak azért tűnik vágyálomnak, mert a cégek vezetői általában ösztönök, és tapasztalatok alapján kezelik a pénzügyeket, nem pedig egy gyakorlatias, precíz tervezési rendszerrel.

Szakértőnk tapasztalatai szerint a pénzügyi tudatosság legmagasabb szükséges szintjére eljutni sem ördöngösség. Lássuk az útvonalat!

Értékesítés

Mit tegyek, hogy tőlem vásároljanak? Hogyan kerülhetem el, hogy a versenytársak alacsonyabb árral elcsábítsák a vevőimet? Hogyan érjem el, hogy ne az ár legyen az egyetlen szempont? Ma már nem elég az, ha egy üzletkötő, eladó, vagy értékesítő ért az eladandó termékhez. A termékismeret az értékesítő „fegyvertárának” csak egyetlen darabja. Emellett még ugyanolyan fontos az emberismeret, tárgyalástechnika, kifogások kezelése, lezárási technika, és még sok egyéb olyan eszköz, amely abban segít, hogy a lehető legtöbb eladás jöjjön létre. Fontos, hogy az értékesítési stratégia külön foglalkozzon a meglévő vevők megtartásával és az új vevők szerzésével is. A meglévő vevők szolgálnak a cég stabilitásának alapjául. Az új partnerek megnyerésével lesz képes a vállalkozás növekedni, terjeszkedni. Bármely cég, amely nem fordít figyelmet az értékesítési tevékenységének folyamatos fejlesztésére, óriás meg-nem-keresett bevételekkel számolhat. Minden olyan eladási lehetőséggel, amelytől azért estünk el, mert hagytuk, hogy csak az árról szóljon a verseny, vagy nem ismertük az odavágó értékesítési technológiát, a saját cégünknek okozunk kárt.. A mai piaci körülmények között minden elvesztett, vagy meg-nem-nyert vevővel nagyobb veszélybe kerülünk.

Drága-e a képzés?
Egy tréning pont annyira drága, amennyire nem hoz mérhető eredményt, és pont annyira olcsó, amennyire mérhető az eredmény. A legtöbb céget a nyújtott szolgáltatása alapján ítélnek meg a partnerei. Nincs ez másképp a tréningpiacon sem. Egy képzést is a segítségével hozott profit alapján kell megítélni. Ez nagyon egyszerű. Ha egy értékesítő a tréningen tanultak alkalmazásával több üzletet köt, akkor az egy jó tréning volt. Ha egy vezető a tréning után jobban képes megszervezni a vállalkozását, vagy jobban képes kezelni pénzügyeit, akkor az egy jó tréning volt. Ha egy tréning után 2 hónappal csak arra emlékszünk, hogy „jól éreztük magunkat”, akkor az pénzkidobás és időpocsékolás volt.
Léteznek állami, illetve EU-s támogatások arra, hogy a magyar cégek vezetői és munkatársai olyan képzéseket tudjanak igénybe venni, amelyek segítik a munkájukat. Ha ezekből a forrásokból képeztetünk, akkor az még kevésbé mondható „drágának.” Minden vállalkozás évente befizeti az összes bértömegének 2,5%-át szakképzési hozzájárulás címén. Vannak tréningcégek, amelyeknek szolgáltatásai igénybe vehetőek a szakképzési alap egy részének terhére is. Leegyszerűsítve, ezzel dönthetünk az adózás, és a képzés között - mondják a Comline Budapest Kft. szakemberei. Ahhoz viszont, hogy ennek terhére számolhassuk el a képzést fontos figyelni rá, hogy a Munkaügyi Központ által regisztrált céggel szerződjünk!
Statisztikai menedzsment

Vannak olyan cégek, ahol óriási a nyüzsgés, mindenki elfoglalt, kapkod, mégsem jönnek az elvárt eredmények. Ilyenkor nehéz megállapítani, hogy mely területek, vagy mely munkatársak azok, akik bár reggeltől estig dolgoznak, mégsem állítják elő a munkájuk kívánt eredményét. Ehhez nyújtanak segítséget a statisztikák. Statisztikák nélkül egy cégvezető „süket”. Nem hallja cége szívének dobbanásait. Ha statisztikák alapján irányítja a cégét, napról napra láthatja, hogy az egyes területeken végrehajtott lépések milyen változást hoztak a cégében. Kevés cégvezető van, aki mérnöki pontossággal tudja, hogy mit csináljon akkor, ha a cég bevételi statisztikája zuhan. A másik véglet az, amikor egy cégvezető nem tudja pontosan, hogy milyen lépésekkel tudja stabilizálni cége felívelő bevételi statisztikáját. Pedig ezekre a gyakorlatban kipróbált és bevált, működő „receptek” vannak.

Csapatépítés, motiváció

Tapasztalta már, hogy a munkatársai egy idő után elfásulnak, és nehéz őket motiválni? Hogyan érhető el, hogy a munkatársak nagyobb felelősséget vállaljanak munkájuk a cégre gyakorolt hatásáért? Hogyan érhető el az, hogy a munkatársak ne csak úgy tekintsenek a cégünkre, hogy „ez a munkahelyem, ide kell bejárni dolgozni”? Ehhez egy cégvezetőnek meg kell tanulnia a csapatépítés és a motiváció kulcsadatait. Egy vállalkozás munkatársainak csapatként kell együttműködni. Ha ezt nem tudja elérni egy vezető, akkor veszélybe kerülhet a cég stabilitása. Vannak olyan emberek, akik sokkal több kárt okoznak a jelenlétükkel, mint amennyi hasznot hajtanának. Egy vezető érdeke, hogy ki tudja szűrni ezt és érdeke, hogy tudja, mire számíthat az egy munkatársaitól.

Comline Budapest Kft.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo