Online vásárolunk, készpénzzel fizetünk

2016. november 08. kedd - 14:37 / piacesprofit.hu
  •    

Miközben hazánkban egyre lendületesebb növekedést mutat az internetes kereskedelem, az online vásárlók meglepően nagy hányada mégis inkább személyesen vagy utánvéttel fizet. Ennek valószínűleg oka lehet a technológia sokszor követhetetlen iramban való fejlődése, ami bizalmatlanságot válthat ki a digitális ügyintézés iránt.

mobiltelefonon vásárlás gombra kattintó kéz

Kép:FreeDigitalPhotos.net/bplanet

A hazai online kiskereskedelem az előző évek tendenciáit folytatva idén is tovább növekedett. A GKIdigital Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei harmadik felmérése kimutatta: 18%-kal bővült a piac az év első félévben, ebben pedig szerepet játszottak a nyári kiemelt sportesemények is.

2016 második negyedévében 15 milliárd forinttal, mintegy 30%-kal nagyobb forgalmat bonyolítottak a virtuális áruházak, mint az év első negyedében. Ez első ránézésre két dolgot jelenthet: egyre jobban szeretünk vásárolni, és ezt egyre könnyedébben tesszük az internet világában. De vajon jelenti-e mindez azt is, hogy pénzügyileg és digitális tudásban is egyre felkészültebbek vagyunk?

8 tipp, hogy jól jöjjünk ki a karácsonyi hajrából
A karácsony előtti időszakot minden online kereskedőnek maximálisan ki kell használnia. Ahhoz, hogy a roham ne katasztrófa, hanem örömünnep legyen, fel kell készülni! Van 8 tippünk, hogy járassa csúcsra a karácsonyi szezont.

Magyarországon, Lengyelországban, Ausztriában és Belgiumban is jellemző, hogy az online vásárlások összegének nagy részét még mindig utánvéttel egyenlítik ki. Ennek oka részben a bizalmatlanság, részben pedig a digitalizációnak és a pénzügyi ismereteknek az összehangolatlansága lehet.

Ahhoz, hogy az internet adta vásárlási lehetőségeket valóban ki tudjuk használni, elengedhetetlenek a megfelelő pénzügyi ismeretek. Tisztában kell lenni például, hogy melyik bankkártya mire alkalmas, milyen szolgáltatásokat foglal magában, a vásárlás után milyen visszaváltási szabályok érvényesek az adott termékre vagy szolgáltatásra.

Ugyanakkor az is fontos, hogy előre meg tudjuk tervezni a vásárláshoz szükséges időt, pénzt, és energiát. Hiába kényelmes vagy kedvező valamit online elintézni vagy megvásárolni, ha a kifizetéshez, átvételhez fizikailag is jelen kell lenni, vagy készpénzt kell felvenni. Mindezekre is érdemes figyelni, hogy valóban okos döntéseket hozzunk egy-egy online vásárláskor. A K&H Bank fontosnak tartotta, hogy az idei, hetedik alkalommal megrendezett K&H Vigyázz, Kész, Pénz! általános iskolásoknak szóló pénzügyi vetélkedőn a pénzügyi ismeretekben való tájékozottságot a digitális lehetőségek felől közelítse meg.

Mindent felülír a mobil
Magyarországon is átalakul a kereskedelem annak következtében, hogy a fogyasztók egyre több célra használják mobilkészülékeiket. Többek között ezt tárja fel a Nielsen globális felmérése a mobil eszközök térhódításáról, amivel világszerte megváltoztatják a kereskedelmet, vásárlástól a fizetés lebonyolításáig.

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek