Ömlik a pénz az online bankokba

2018. november 29. csütörtök - 18:04 / piacesprofit.hu
  •    

Gyorsan terjednek az Egyesült Államokban az online bankok. Nem számolnak fel díjakat és még rendes kamatot is adnak a betétekért.

A tíz évvel ezelőtti nagy pénzügyi válság megrendítette a bizalmat a nagy bankokban és az volt a várakozás, hogy kisebbek lépnek a helyükbe. Míg ezek a próbálkozások kudarcba fulladtak, most, egy évtizeddel később, gyorsuló ütemben bontakoznak ki a „neo-bankok”, amelyek online szolgáltatásukkal elsősorban a fiatalokat célozzák meg.

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

A legnagyobbnak közülük, a Chime már két millió számlát vezet és az üj ügyfelek számában lekörözi az olyan hagyományos nagybankokat, mint Wells Fargo, vagy a Citibank.

A neo-bankoknál mindent online, akár telefonon lehet intézni és nincs számlavezetési, vagy átutalási díj. A bank a jutalékből él, amit a

Egy dolog biztos: van jövő az online kereskedelemben
Globálisan az online kiskereskedelem forgalma négyszer gyorsabban bővül a hagyományos, offline kereskedelemnél, és évente közel egyötödével bővül majd a jövőben

hitelkártyás utalásokért a kártyakibocsátóktól kap. A bevétel még azt is lehetővé teszi, hogy érdemi, 2 százalék körüli kamatot fizessenek a betétekért, míg a nagyoknál csak egészen alacsony, névleges kamat érhető el.

Az új üzleti forma azért is tud gyorsan fejlődni, mert a kockázati tőkealapok öntik a neo-bankokba a pénzt: négyszer annyit kaptak idén, mint tavaly és tízszer annyit, mint 2015-ben.

Sikerükben fontos szerepet játszik a nagyok népszerűtlensége. Azok a legkülönbözőbb díjakkal terhelik ügyfeleiket, hogy fedezni tudják nagy hálózataik költségeit.

Az online bankok már Kínában és Nagy-Britanniában is elterjedtek, brit cégek most az USA-ban is meg fognak jelenni. A módszer sikerét mutatja, hogy nem akarnak lemaradni a nagyok sem: a Goldman Sachs is indított már online szolgáltatást, amely rendes kamatot fizet és hír szerint lesz olyan bankja az Amazonnak is.

(Forrás: The New York Times)